משרד התחבורה האמריקני קנס את ‘אל על’ במאות אלפים – וזו הסיבה

משרד התחבורה האמריקני קנס 6 חברות תעופה - ביניהן גם את אל על • החברה הישראלית תשלם קנס בגובה 900 אלף דולר - ופיצויים לנוסעים שטיסתם בוטלה או שונתה
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ג / 15.11.2022 10:40

משרד התחבורה האמריקני הורה אתמול (שני) ל-6 חברות – ביניהן גם חברת ‘אל על’, להחזיר סכום כולל של כ-600 מיליון דולר לנוסעים שטיסתם בוטלה או שונתה באופן משמעותי על ידי החברה. כמו כן, החברה חויבה לשלם קנסות של מאות אלפי דולרים בגין השיבושים.

לפי דיווח בחדשות 12, משרד התחבורה בארה”ב פתח בחקירה לאחר שבשנים 2020-2021 שיעור גבוה מהתלונות שהגיעו למשרד נגע להתנהלותן של חברות התעופה.

אל על התבקשה לשלם לנוסעים פיצויים בסך עשרות מיליוני דולרים ובנוסף קנס של כ-900 אלף דולר למשרד התחבורה האמריקני.

בראש רשימת החברות שנדרשו לפצות את הנוסעים ניצבת חברת הלואו-קוסט האמריקנית Frontier, שנדרשה לפצות נוסעים בסכום של 222 מיליון דולר ונקנסה בסכום של 2.2 מיליון דולר.

חברות נוספות ברשימה: אייר אינדיה שנקנסה ב-1.4 מיליון דולר, TAP הפורטוגלית תשלם 1.1 מיליון דולר, אארומקסיקו ואל על נקנסו ב-900 אלף דולר, ואוויאנקה ב-750 אלף דולר.

מהמשרד נמסר כי מתקיימות פעולות חקירה נוספות בנוגע לחברות תעופה אחרות.

על פי החוק האמריקני, נוסעים זכאים להחזר כספי מחברות תעופה אם הטיסה שלהם מבוטלת. עם זאת, כשחברות התעופה נכנסו לגל שיבושי הטיסות במהלך הקורונה, רבות מהן הציעו לנוסעים זיכוי להזמנת טיסה בחברה עצמה ולא החזירו את הכסף.

מאל על נמסר בתגובה לחדשות 12: “משבר הקורונה הוא הגדול והקשה ביותר בכל תולדות התעופה העולמית. ממשלות בעולם הבינו כי נדרש מהן לסייע במענקים, הלוואות וערבויות על מנת לאפשר לחברות התעופה לשרוד. בעקבות הקושי במתן החזר ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה, נפתחה לפני כשנתיים בעיצומו של משבר הקורונה בדיקה במשרד התחבורה של ארה”ב (DOT) בנושא עיכוב בהשבת כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה.

“אנו מדגישים כי אל על השיבה ללקוחות את כספם ולאחר שיח ארוך עם משרד התחבורה האמריקאי הגענו להבנות בנושא הקנס הסמלי אשר עומד בפועל 450 אלף דולר (לאחר שמחצית מהקנס המקורי נוכתה בגין כספים שהוחזרו גם ללקוחות שביטלו את הטיסות מרצונם ולא היו זכאים להחזר לפי הדין).

“כפי שהדגשנו בעבר, העיכוב בתשלום ללקוחות מקורו בהתמשכות המגעים לקבלת סיוע מהמדינה ועם השלמת המתווה ביצענו החזר ללקוחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות