3 יהודים נרצחו ו-3 נפצעו קשה בפיגוע משולב באריאל

הפיגוע הקטלני התרחש בשלוש זירות: בש"ג של אזור התעשייה, ובתחנת דלק סמוכה • לאחר מכן גנב רכב, התנגש ברכבים בכביש 5 - ופצע ורצח שניים נוספים • אחרי ההתנגשות, יצא מהרכב ואז חוסל בידי לוחמי צה"ל • המחבל: בן 18 תושב הכפר חארס, בן לאסיר ביטחוני מפתח' ששוחרר
חיים טוויל
כ"א חשון התשפ"ג / 15.11.2022 09:53

טרור בשומרון: שלושה יהודים נרצחו ושלושה נוספים נפצעו קשה בפיגוע דקירה ודריסה שאירע הבוקר (שלישי) באזור התעשייה אריאל ובכביש 5 בין מחלף לפדואל למחסום שער השומרון.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם למרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה.

הפיגוע התרחש בשלוש זירות: המחבל הגיע לשער הכניסה של אזור התעשייה ודקר מאבטח שנפצע קל. מאבטח נוסף שהיה במקום ירה באוויר ולא ניטרל אותו. בצה”ל בודקים מדוע המחבל לא נוטרל.

משם המחבל נמלט לתחנת דלק “טן” ודקר ארבעה בני אדם, מותו של אחד מהם נקבע במקום. שלושה אחרים – אחד במצב אנוש שמותו נקבע בהמשך ושניים במצב קשה – פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקוה.

משם גנב המחבל רכב מסחרי, ונמלט לכביש 5, דרס ישראלי שעמד בשולי כביש 5 – ונתקע. הוא גנב רכב מאזרח שטיפל בפצוע וברח לכיוון חוצה שומרון, עשה פרסה, ועשה תאונת שרשרת.

אחרי שהמחבל נתקע בפקק בחוצה שומרון הוא ניסה להימלט ברגל – וחוסל בירי על ידי לוחם שריון במגמת תותחנים שהיה בחופשה עמד בפקק, שמע יריות, ירד מהרכב, זיהה את המחבל – וירה בו. גם לוחם בגולני ירה על המחבל ונטרל אותו.

בסך הכל שלושה יהודים נרצחו ושלושה נפצעו קשה. הפיגוע נמשך כ-20 דקות מדקירת המאבטח ועד חיסול המחבל.

המחבל, השתמש בשני כלי רכב לדריסה, ברלינגו עם עגלה וב.מ.וו.

כוחות צה”ל והשב”כ מנהלים מצוד אחר הסייען של המחבל, שהסיע אותו לכניסה לאזור התעשייה אריאל. זהותו של הסייען ידועה, אבל הוא טרם נתפס.

לפי דיווח פלסטיני, המחבל הוא מוחמד מראד סאמי צוף, בן 18, תושב הכפר חארס,  שעבד בחברת ניקיון בשם ‘אינשל’.  לפי הפלסטינים, הוא משויך לפת”ח ואביו היה אסיר ביטחוני בישראל – ושוחרר. למחבל היה היתר תעסוקה – לאזור התעשייה אריאל בלבד.

מסע הרצח של המחבל:

1. דקירות באזור התעשייה

המחבל הגיע לשער הכניסה לאזור התעשייה באריאל, ניצל חוסר תשומת לב, ודקר את המאבטח ופצע אותו. לאחר מכן הצליח לדקור שלושה נוספים באזור התעשייה וליד תחנת הדלק ‘טן’. מותו של אחד הנדקרים נקבע במקום, אחד נוסף נפצע אנוש ופונה לבילינסון ושניים נוספים פונו במצב קשה וקל לבית החולים.

2. גניבת רכב – והתנגשות ברכבים

המחבל גנב רכב שמצא במתחם תחנת הדלק, והחל בנסיעה מערבה על כביש 5. בנקודה סמוכה על כביש 5 הוא התנגש בכמה כלי רכב – עד שמכוניתו הושבתה.

הוא יצא מהרכב, דקר אדם נוסף מהתאונה, ואז נכנס לרכב נוסף ונהג במהירות גבוהה נגד כיוון התנועה, עד שהתנגש ברכב אחר. בזירה הזו נקבע מותו של אחד הפצועים מההתנגשות, והאדם שנדקר פונה במצב קשה לבית החולים.

3. המחבל מנסה לברוח ומנוטרל

אחרי שנתקע שוב ברכב, המחבל יצא מהמכונית וניסה להימלט. לוחם צה”ל שהיה במקום פתח במרדף אחריו – ירה בו וחיסל אותו. בתיעוד מרגע הניטרול נראה המחבל רץ על הכביש ואז מוטל על הקרקע בעקבות הירי.

מוטי בוקצ׳ין, דובר זק”א: “מדובר במחבל שיצא למסע רצח אכזרי – בזירה בש.ג אריאל דקר ופצע שני עוברי אורח: אחד פונה במצב קשה, השני פונה במצב אנוש ומותו נקבע בדרך לביה״ח.

“משם המשיך לתחנת דלק ten ופגע במספר עוברי אורח. לצערי, גבר כבן 35 שסבל מפגיעה קשה נהרג במקום, שני פצועים נוספים, בן 40 ובן 36, פונו במצב קשה לביה״ח.

“משם המשיך המחבל על כביש 5 והתנגש במספר כלי רכב. לצערי גבר כבן 60 שכב בצד הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום. המחבל נורה בזירת התאונה ונהרג. מתנדבי זק״א צוות מחוז ש״י מטפלים בכבוד המת בזירות הקשות.״

דניאל כהן, חובש איחוד הצלה: “בתחילה נמסר לנו על פיגוע דקירה בשער הכניסה (ש.ג) לאיזור התעשייה באריאל. שם הענקתי סיוע לנפגע קל עד בינוני. תוך כדי הטיפול נמסר לנו מעוברי אורח כי המחבל המשיך לכיוון תחנת הדלק ויש שם עוד נפגעים. בדרך לשם נתקלנו בגבר מוטל ללא רוח חיים – בציר הגישה לאזור התעשייה, והמשכתי לתחנת הדלק שם אמרו לנו כי יש עוד שני פצועים מדקירה. ביצענו החייאה על שניהם בסיוע צוות ניידות טיפול נמרץ של צה”ל ומד”א שפינו לאחר מכן את שני הפצועים באורח אנוש. בזמן ההחייאה נמסר לנו כי המחבל נמלט עם רכב לכביש 5 שם אירעה תאונה קשה עם מספר כלי רכב וישנם בזירה מספר פצועים. חובשים נוספים יצאו לשם לסייע”.

אלן פוס, חובש איחוד הצלה: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני פצועים אנוש וקשה כתוצאה מדקירות. ביצעתי החייאה על אחד מהם – נהג רכב, ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של צה”ל במצב אנוש לבית החולים. בזמן ההחייאה שביצעתי על הפצוע נמסר לי כי הפצוע הנוסף פונה אף הוא מהזירה במצב קשה. עוברי אורח סיפרו לנו כי המחבל ברח מהזירה”.

יובל זילברפניג, חובש איחוד הצלה: “תוך כדי נסיעה בכביש 5 נתקלתי בזירה של קשה של תאונה עם מעורבות מספר כלי רכב. עוברי אורח סיפרו לי כי מדובר במחבל שברח מזירת הפיגוע בתחנת הדלק וגרם לתאונה. הענקנו בזירה סיוע למספר נפגעים ולמרבה הצער נקבע מותו של אחד הפצועים”.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: “מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה באריאל ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח”.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: “כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה. ‏מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל”.

יו”ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: “גם ביום השבעת הכנסת, אנו מקבלים תזכורת כואבת למציאות בה אנו חיים. האויב האכזרי לא מוצא מנוח. אני משבח את מי שפעלו לנטרל את המחבל והצילו חיים, וקורא לראש הממשלה להגיב ביד קשה נגד הטרור המבקש כל העת להרים ראש.

הגיע הזמן לעצור את ההתנהלות המכילה של הממשלה היוצאת, ולפעול בצורה תקיפה כנגד ארגוני הטרור. אני בדרכי לכותל המערבי ואתפלל שם לרפואת הפצועים ולהחלמתם המהירה”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב: ”פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת. הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד ביטחוני”.

דגן הוסיף: ”מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ארסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו. זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור. אני שולח חיבוק גדול לחברי אלי שבירו ולכל תושבי אריאל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל יום פיגוע
    15/11/2022 12:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וסמוטריץ עסוק בתיק יקבל במקום להעיף את הממשלה הרעה הזאת ולהקים ממשלה שתמשול