הכנסת תושבע היום: מוישי הולצברג שניצל במומבאי יקרא תהילים

ניצול הפיגוע יקרא תהילים, מקהלת ילדים עם צרכים מיוחדים תשיר 'התקווה', הכרזת העצמאות תוקרן על קיר המליאה • החידושים בטקס הפתיחה
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשפ"ג / 15.11.2022 00:59

הכנסת ה-25 יוצאת לדרך: היום בבוקר (שלישי)יגיעו חברי הכנסת ליום גדוש טקסים ואירועים במשכן – שבשיאו יצהירו אמונים, בעת ישיבת הפתיחה.

לקראת ישיבת הפתיחה החגיגית, החליט יו”ר הכנסת מיקי לוי על מספר שינויים בטקס: במלאת 14 שנים למתקפת הטרור בבית חב”ד במומבאי יקרא מוישי הולצברג את מזמור קכ”ב בספר תהילים.

מוישי, היום בחור ישיבה בן 16, היה בן שנתיים בעת השתלטות חוליית מחבלים על בית חב”ד. שישה ממי שהיו בבית, בהם הוריו – הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי”ד, נרצחו. סנדרה, המטפלת של מוישי, הצליחה להימלט מהזירה כשהיא נושאת אותו בידיה.

עוד חידוש במהלך הישיבה החגיגית: על קיר המליאה המרכזי יוקרנו קטעים מהכרזת הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון. זו הפעם הראשונה בה מתקיים מיצג אור-קולי בתוך מליאת הכנסת.

בסיום הישיבה החגיגית, תשיר מקהלת ‘לב קריית גת’, המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים, את ‘התקווה’.

עובדי המשכן צחצחו אותו בימים האחרונים והכינו אותו לקראת המאורע החגיגי.

להלן סדר האירועים והמתחמים השונים בהם יעברו חברי הכנסת ה-25:

• התרגשות ראשונה: החל מהשעה 8 בבוקר, יצעדו נבחרי העם הנרגשים לתוך משכן הכנסת; לדש בגדם יוצמד פרח חגיגי והם יצטלמו במתחם מיוחד לתמונת מזכרת עם בני משפחתם. משם יופנו לעמדת צילום, בה תצולם תמונתם הרשמית, אשר תלווה אותם במהלך כל כהונתם בפרסומים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן.

• טקס קבלת הנשיא: בשעה 15:20 אחר הצהרים יחל טקס חגיגי ברחבת הכנסת, בנוכחות חברי הכנסת ואורחיהם. משמר הכבוד של משמר הכנסת יקבל את נשיא המדינה יצחק הרצוג – לו זו הפעם הראשונה בה יפתח כנסת חדשה.

משמר הכנסת יבצע מצעד כבוד, בליווי תזמורת צה”ל. עוד ילוו את הנשיא שיירת אופנועים ופרשים על סוסים. יו”ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי יקבל את פני הנשיא. ברקע תשמיע התזמורת תרועות חצוצרה ואת המנון המדינה וילדי בית הספר היסודי ‘חמדת השקד’ ממבשרת ציון ינופפו לשניים בדגלוני המדינה.

לאחר מכן, יונף נס הנשיא ויו”ר הכנסת לוי ונשיא המדינה הרצוג יסקרו את משמר הכבוד; לבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.

• משם יפנו למבואת לשכת יושב ראש הכנסת, לחתימה בספר הנשיאים : ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו מברכים נשיאי ישראל את הכנסת החדשה. נשיא המדינה הרצוג יכתוב את דבריו לנבחרי העם ויקרא אותם בקול.

• התחנה הבאה – מליאת הכנסת: כשביציעים צופים בהם בני המשפחה הנרגשים, יחד עם נושאי התפקידים הבכירים במדינה, יפסעו 120 הנבחרים החדשים אל אולם המליאה, ל’טקס הצהרת האמונים’.

בשעה 16:00 בדיוק יכריז מזכיר הכנסת, דן מרזוק: “כבוד הנשיא”. קהל המוזמנים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. נשיא המדינה יפתח את הישיבה בשלוש נקישות פטיש, יזמין את יו”ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי, להצהיר אמונים וימסור לו את ניהול הישיבה.

אז יקרא מוישי הולצברג את מזמור התהילים ויוקרנו הקטעים מתוך ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.

לאחר שיו”ר הכנסת יישא דברים, מזכיר הכנסת יקרא בשמם של כל אחד מחברי הכנסת, אשר בתורם יקומו ויענו: “מתחייב / מתחייבת אני”. לסיום, תשיר מקהלת הילדים את ‘התקווה’.

• מיד לאחר מכן יתקיים בטרקלין שאגאל הצילום המסורתי של ראשי הרשימות הנבחרות, יחד עם ארבעת סמלי השלטון (יו”ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון).

לסיום, יברך יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי על היין והנוכחים כולם ירימו כוסית לחיי הכנסת החדשה.

יו”ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי, אמר לקראת היום המרגש: “השבעתה של כל כנסת חדשה היא מעמד מרגש שמבטא יותר מכל את ריבונותו של העם היהודי בארצו. ראוי וצריך לחגוג אותו בהוד והדר. כולי תקווה כי הכנסת ה-25 תהיה נקודת מפנה חיובית בשיח ובדרך שבה חברי הכנסת מנהלים את הוויכוחים ביניהם״.

לוח הזמנים הצפוי מחר:

08:00-14:45: התרגשות ראשונה עם הגעת חברי הכנסת לכניסת ח”כים במשכן

15:00-15:40: טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה (בשל תנאי מזג האוויר הטקס יתקיים בטרקלין שאגאל).

15:40-15:50: ברכת הנשיא לכנסת החדשה וחתימתו ב”ספר הנשיאים”

16:00-17:00: ישיבת הכנסת הראשונה והצהרת אמונים של חברי הכנסת

17:15-18:00: הרמת כוסית חגיגית, דברי יו”ר הכנסת וראש הממשלה והצילום המסורתי של ראשי הרשימות לכנסת בטרקלין שאגאל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזכיר את הלוויה של מלכת אנגליה
    15/11/2022 05:35
    משה
  1. אותם טקסים