זו ההצעה החדשה של נתניהו לדרעי. ומי פועלת במו”מ על התיקים

נתניהו לא מעוניין שסמוטריץ' יכהן בביטחון ופועל לפתרון: מנסה לשכנע את דרעי לוותר על האוצר לטובת הביטחון - וסמוטריץ' יכהן באוצר • הערכה: הרכבת הממשלה תארך זמן רב יותר מהתכנון המקורי - וייתכן שלא תושבע בשבועיים הקרובים • ומי המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני? ח"כ חרדי
חרדים 10
כ' חשון התשפ"ג / 14.11.2022 21:08

הכנסת ה-25 תושבע מחר – וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מנסה לפתור את המשבר עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ סביב תיקי הביטחון והאוצר.

הפרשן עמית סגל דיווח הערב (שני) בחדשות 12, כי נתניהו נפגש במהלך היום לפגישה ממושכת עם יו”ר ש”ס אריה דרעי וניסה לשכנעו לוותר על משרד האוצר ולקחת את תפקיד שר הביטחון.

דרעי לפי שעה לא השיב באופן סופי לניסיונות השכנוע של נתניהו.

גורמים בסביבתו של סמוטריץ’ טוענים, כי הוא יעדיף את תיק האוצר על פני משרד הביטחון.

נכון לעכשיו יש נתק בין סמוטריץ’ ונתניהו והשניים לא נפגשו כלל מאז יום רביעי האחרון, וכל עוד לא ייפתר הפלונטר, לא ייחתמו הסכמים קואליציוניים עם הציונות הדתית.

לנתניהו אומנם היו 64 המלצות, אך תמונת המצב היא כזו שיש לו 57 חברים בקואליציה המסתמנת, 56 חברי אופוזיציה, ו-7 חברים במפלגה של סמוטריץ’ – הציונות הדתית.

סמוטריץ’ וחבריו, כמובן, לא יצביעו נגד הקמת הממשלה, אבל אף אחד מבין החברים הפוטנציאלים בה לא רוצה להתחיל כך את הכהונה, ובטח לא נתניהו שנכווה במערכות הבחירות האחרונות.

סמוטריץ’ ימסור מחר לפני ישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת הצהרה לתקשורת – לראשונה מאז הבחירות.

סיעה נוספת שלנתניהו יש בעיה מולה היא יהדות התורה שטוענת כי ראש הממשלה המיועד הבטיח לה הבטחות רבות, אבל בשלב ההתכנסות לחלוקת תפקידים וניסוח הסכמים – גורר רגליים.

בשל המצב הזה, ההערכה היא שהרכבת הממשלה תארך זמן רב יותר מהתכנון המקורי של נתניהו, וייתכן שהממשלה החדשה לא תושבע בשבועיים הקרובים לפחות.

בנוסף, בקואליציה המסתמנת התחילו לחשוב על אפשרות להחלפת יו”ר הכנסת מיקי לוי. הצעד מתוכנן לא למחר, עם השבעת הכנסת, אבל כן לפני השבעת הממשלה ה-37.

בין השאר עלה שמו של מועמד זמני שייתכן שייכנס לתפקיד – יו”ר ש”ס אריה דרעי.

באתר ‘וואלה’ דווח כי בליכוד בוחנים אפשרות למנות את ח”כ משה גפני ליו”ר הכנסת הזמני. על פי הדיווח, הבחירה בגפני טבעית עבור הליכוד, משום שהוא נחשב לותיק חברי הכנסת ה-25.

במקביל, שרה נתניהו ממשיכה בקו שהתחילה בו בימים האחרונים של הקמפיין בבחירות לכנסת ה-25,  עם פרופיל ציבורי גבוה יותר, מעורבות, ראיונות לתקשורת והשתתפות פעילה בכל המהלכים החשובים. וכך, נתניהו גם פועלת מאחורי הקלעים ומעורבת בחלוקת התיקים.

לא מעט ח”כים מעבירים לה מסרים ומנסים ליצור איתה קשר. קשר נוצר בין השאר עם מירי רגב, עידית סילמן ואופיר אקוניס. גם ח”כים אחרים ביקשו ומבקשים פגישות עימה או מעבירים מסרים כדי שהיא תשתדל עבורם.

אלו מבטאים קו כללי של נתניהו שלא מתנצלת על מעורבותה מאחורי הקלעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי שר הבטחון. יש שם תקציב מליארדים. יאמי
    15/11/2022 11:30
    מנסור
  1. יאמי