טרור בי-ם? במשטרה מרגיעים: מישהו מנסה לעורר פאניקה

אליעזר היון
|
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 15:19
90 תקיפות בוצעו לעבר הרכבת הקלה, ו-30 אחוזים מהרכבות הושבתו בחודשיים האחרונים • היקף הנסיעות ברכבת ירד ב-20 אחוזים • המשטרה: לא צריך להשבית את הרכבת אחרי כל אבן

לאחר הידיעות על הטרור הגובר בירושלים, במשטרה מבקשים להרגיע: “לא ברור מה מנסים להשיג על ידי ההודעות האלה שרק זורעות פאניקה”.

כזכור, אמש [שני] פורסם כי ‘אינתיפאדה שקטה’ מתחוללת בירושלים בחודשים האחרונים. כ-90 תקיפות בוצעו לעבר הרכבת הקלה, ו-30 אחוזים מהרכבות הושבתו עקב תקלות בעקבות יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, מאז יולי האחרון. היקף הנסיעות של התושבים ברכבת הקלה ירד בכעשרים אחוזים.

בעקבות זאת נערך היום [ג] סיור בהשתתפות השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ומנכ”ל הרכבת הקלה-סיטיפס ירון רביד במוקדי העימותים באזור שועאפט ובית חנינא.

באתר מעריב פורסם כי רביד הדגיש בפני השר, כי מדובר במצב בלתי נסבל בו נפגעות מידי יום מספר רכבות, דבר הפוגע פגיעה מהותית בציבור הנוסעים תושבי ירושלים ובתושבי פסגת זאב בפרט. רביד אמר בסיור: “אסור שבעיר הבירה של מדינת ישראל, ימשך מצב בו כלי התחבורה המרכזי בעיר, מותקף מידי יום במשך למעלה מחודשיים, מבלי שמצב זה מטופל כדי למצוא לו פתרון וסיום מיידי”.

יחד עם זאת במשטרה לא אהבו את הפאניקה שנוצרה בעקבות הפרסומים ואמרו “לא ברור למה אחרי כל אבן שנזרקת משביתים את הרכבת? מה מנסים להשיג כאן”. לפי מעריב, גורם במשטרה אף ביקש לרמוז כי ייתכן ובסיטיפס [החברה המפעילה את הרכבת הקלה] מנסים להשיג ליווי צמוד של ניידת לכל אחד מקווי הרכבת, מה שבפועל לא ניתן לעשות.