חולבים אותנו: ‘תנובה’ מעלה את המחירים של חלק גדול ממוצריה

ההעלאה תיכנס לתוקף ביום רביעי הבא - ותחול על חלק נרחב ממוצרי החלב • מחירם יעלה בשיעור ממוצע של 4.7% • בין המוצרים שיתייקרו: חמאה, גבינה צהובה, מעדנים, משקאות חלב ותחליפים
חרדים 10
כ' חשון התשפ"ג / 14.11.2022 10:48

תנובה – קונצרן המזון הגדול בארץ, תעלה החל מיום רביעי בשבוע הבא את מחירים של מאות מוצרים – כמעט כל מוצרי החברה שאינם מפוקחים.

לפי דיווח של מעיין פרתי בחדשות 12, שיעור ההתייקרות הממוצע מוערך בכ-4.7%.

ההתייקרות היא של המחירים הנקבעים לקמעונאים, והם אלו שיקבעו כמה ממנה לגלגל אל הצרכנים.

בין המוצרים שתנובה תדרוש לייקר יהיו גבינות מלוחות (בין השאר של מותג פיראוס), גבינות צהובות במדף (מותג עמק), חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים.

עוד יתייקרו חלק ממשקאות הסויה ומשקאות שיבולת שועל (של מותג אלטרנטיב), מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.

בחברה הסבירו כי מאחורי העלאת המחירים עומדת התייקרות החלב הגולמי, שלפי הודעת החברה העלייה של מחירו ב-49 אגורות מאז 2019 הביאה לגידול של כ-400 מיליון שקל בהוצאות החברה.

בתנובה מזכירים גם את התייקרות האנרגיה, הארנונה וסחורות שונות.

בהודעת החברה ציינה תנובה כ-20 מוצרים שמחיריהם לא יעלו – בהם כמה כמה סוגים של קוטג’, חלק דל לקטוז, יוגורטים ומשקה סויה.

העלייה הנוכחית מתרחשת אחרי שהממשלה אישרה התייקרות של כ-5% במוצרים המפוקחים, וכן לאחר שטרה ומחלבות גד הודיעו גם הן על עלייה של כ-5% בממוצע במחירי המוצרים שהן משווקות.

החדשות 12 מציינים, כי רשתות השיווק מנהלות קרב נגד העלאות המחירים מצד הספקים הגדולים – וכך גם בתחום מוצרי החלב.

חברות טרה וגד לא מספקות כבר הרבה מאוד זמן סחורה לרשתות השיווק שלא הסכימו לעליית המחירים, ואין ספק שהענף חיכה להחלטה של תנובה בנושא. שטראוס עדיין לא הכריזו על שינוי מחירים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות