כחלון נגד לפיד: “דירות זה לא קולה שמכניסים מים ותרכיז ויש דירה”

כחלון תוקף: המשק בהאטה • תקף את לפיד: "תעשה מע"מ 0%, תעשה גם מע"מ מינוס - עד שלא תיפתר בעיית שיווק הקרקעות לא תיפתר בעיית הדיור" • על הבנקים:"גובים 100 מיליארד שקל עמלות בשנה כי הם מונופולים - חייבים תחרות"
שלומי צור
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 15:02

על רקע התוכניות להקמת מפלגה חדשה, השר לשעבר משה כחלון ממשיך לתקוף את מדיניות הממשלה ואת שר האוצר יאיר לפיד, בעיקר בשל משבר הדיור.

בדברים שנשא בכנס להעצמת האזרח, התריע כחלון כי, “עגלת הכלכלה של המדינה שלנו חורקת ועוד מעט היא תיעצר. מי שלא סיים את החודש השנה – לא יסיים את החודש גם בשנה הבאה. מי שלא קנה דירה השנה לא יקנה דירה גם בשנה הבאה”.

בהתייחסו לחוק מע”מ אפס אמר כחלון: “אי אפשר לטפל בביקוש מבלי לטפל בהיצע, דירות זה לא קוקה קולה שמכניסים מים ותרכיז ויש לך דירה, לוקח זמן לבנות אותן. יש לך היצע? תעשה מע”מ 0%, תעשה גם מע”מ מינוס. אני יכול לתמוך במע”מ 0% אבל כצעד משלים – לא כצעד יחיד. עד שלא תיפתר בעיית שיווק הקרקעות לא תיפתר בעיית הדיור”.

על הקיצוץ בתקציב אמר, “בכל תחום מתחומי חיינו, הדבר הכי פשוט לעשות זה קיצוץ רוחב. קיצוץ רוחב גם מחשב קסיו יודע לעשות. החוכמה היא לייצר ערך. והרבה יותר קשה לייצר ערך”.

“אנחנו בכנס של המרכז להעצמת האזרח” הוסיף, “אזרח שלא יכול לקנות דירה הוא אזרח מוחלש. אזרח שלא יכול לקנות בסופר הוא מוחלש. אי אפשר לקבל את זה”.

גם הבנקים לא חמקו מהתקפותיו של כחלון, לדבריו הם “גובים 100 מיליארד שקל בשנה בעמלות, דמי ניהול, ריביות וכדו'”

לטענתו, הבנקים מסרבים להכניס חדשנות לצורת העבודה, כי אז יצטרכו לגבות פחות עמלות, “למה הם גובים כל כך הרבה כסף? כי אפשר. כי הם מונופולים, כי הם קרטלים. עד שהממשלה לא תבוא ותגיד ‘אנחנו מחייבים אתכם לתחרות'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות