אז למה הח”כים החרדים לא רוצים להיפגש עם השר אורי אריאל

לפני פחות משנה ביקש השר אריאל להיפגש עם הח"כים החרדיים • הם 'הבריזו' לו, ובלשכתו מצאו את האשם: אריה דרעי • כעת שוב חושקים יחצנ"י השר בתמונה משותפת עם הח"כים החרדים - אבל הם מסרבים
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 18:28

פחות משנה חלפה מאז ביקש שר הבינוי והשיכון, ח”כ אורי אריאל, להיפגש עם חברי הסיעות החרדית בלשכתו בכנסת. בפעם ההיא, תחילת דצמבר 2013, הם לא הגיעו.

הפגישה הייתה אמורה לעסוק ב”מצוקת הדיור במגזר החרדי”, והיא בוטלה ברגע האחרון, לאחר שאנשיו של השר גילו כי החרדים אינם מתכוונים להגיע.

הבוקר חשף ח”כ איציק כהן, במהלך דיון בוועדת הכספים, כי החרדים שוב זומנו החרדים באותה לשכה. כהן הוסיף ואמר כי “אסור להגיע לפגישה”, תוך שהוא מרפד את השר אריאל במיני ‘תשבחות’ באשר ליחסו לציבור החרדי ולחוקים הנחקקים נגדו.

בהודעה שקיבלו חברי הכנסת החרדים נאמר: “השר מעוניין להיפגש עם כל הח”כים החרדים לפני ראש השנה בכדי לשמוע על מצוקות בתחום הדיור, ובפרט בתחום הדיור הציבורי”.

הח”כים לא יגיעו. אחרי הכול, זה מכבר הם שבים וטוענים כי שר השיכון והבינוי מעמיד פני ידיד, אך בפועל אינו דואג לחרדים ואף נתן ידו לחוקים אנטי-חרדיים, בין השאר, חוק הגיוס על הסנקציות הפליליות שנכללו בו. “הוא הכי בגד בציבור החרדי”, אומרים הח”כים. “הפגישה היא לצורך יחסי ציבור בתקשורת, אנחנו לא מתכוונים להגיע”.

לפני תשעה חודשים עוד קיוו בסיעות החרדיות לעזרתו, ודי טשטשו את העובדה שנמנעו מלהגיע לפגישה. הח”כים יעקב ליצמן וישראל אייכלר סיפקו תירוץ סביר בדבר נבצרותם, ח”כ מאיר פרוש טען שהיה בדרך – אך אז הודיעו לו שהפגישה בוטלה.

בכיר בלשכתו של השר סיפר לי אז, כי כבר בשעות הצהרים נודע להם שהח”כים החרדיים מתכוונים להבריז. כעסם היה גדול, שכן השר כבר הזמין לפגישה את יו”ר מנהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, את מנכ”ל משרד הפנים שוקי עמרני, את מנכ”ל משרד השיכון שלמה הבן אליהו, ובכירים נוספים ממשרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל. כולם אישרו השתתפות, ורק המוזמנים עצמם לא הגיעו.

היו מהם שניסו לתלות זאת בכעסו של יו”ר תנועת ש”ס אריה דרעי על סיור בהר יונה שבנצרת עלית, אליו הזמין אריאל את ח”כ אלי ישי. ביום הפגישה עצמה אף ערך סיור בתל-ציון כשהוא מלווה בראשל”צ, הגר”ש עמאר. לטענתם, דרעי הוא שהעביר הוראה לח”כי ש”ס: אל תלכו.

ומה יהיה ההסבר הפעם? איך יסבירו את דבריו של ח”כ כהן על החרמת הפגישה? ובכן, נראה שהפעם הם אפילו לא יספקו הסברים.

בשעתו סיפרו חברי הכנסת של ש”ס כי הנושא עלה בישיבת הסיעה, אך איש לא הורה שלא להתייצב לפגישה. “אבל היו חברים ששפכו אש וגופרית על הרעיון”, סיפר אז אחד מהח”כים. כל זאת עוד בטרם נחשף פרצופו האמיתי של השר אריאל, שתמך כמה חודשים אחר-כך בסנקציות הפליליות על לומדי התורה. 

ח”כ אחר הסביר כבר אז: “הבית היהודי לוחמים בציבור החרדי כבר שמונה חודשים. הכנסת מחוקקת חוקים שלא היו כמותם מאז ימי שלטון מרץ העליזים. והכול בהסכמה עם הבית היהודי, כי הרי שמורה להם זכות הוטו. גם בנושא הגיוס הסוף יהיה סנקציות פליליות, ובגיבוי הבית היהודי, ולא חשוב מה הם מצהירים כרגע. אז פתאום מזמינים אותנו לישיבה בלשכת השר? וכי אנחנו לא פוגשים אותו בכנסת ומשוחחים?

“כפי שהדברים היו נראים לי ולכמה מחברי לסיעה, מדובר ברצון לכנס אותנו כדי ‘להצטלם’ ולהפיץ תמונות בתקשורת. הרגשנו שמשתמשים בנו. מצד אחד בגיבוי משרד השיכון משנים את התוכנית של הבנייה בבית שמש לבנייה לגובה, מה שמדיר משם אוטומטית חרדים, מבטלים אזור עדיפות לאומית בביתר עילית ובחריש – מצד שני משתמשים בנו לצילומים? זה לא מקובל! בחור ישיבה בישיבה ציונית מקבל 1200 שקלים, בחור בישיבה חרדית – רק 280 שקל. ולמה אנחנו אמורים להיות תפאורה להצגה בלשכה?”…

הדברים אקטואלים היום, בדיוק כמו אז. בעצם, הרבה יותר.

וכמו תמיד, ניסים זאב פירט: “איש לא אמר לי לא להגיע, אני חופשי לעשות מה שאני רוצה, אנחנו לא מפלגה דיקטטורית, ברבע לחמש כבר הייתי ברכב כדי לנסוע אבל התקשרו מהלשכה של השר לבטל. אני לא חושב שהחברים התכוונו להגיע, לפחות בחלקם, ככה הבנתי מהקולות בישיבת הסיעה, אבל החרמה בטח שלא הייתה. בהחלט יש התמרמרות נגד הבית היהודי. הם לא יכולים לנקות את ידיהם מכל ההסתה שיש נגד הציבור החרדי”.

אבל הבכיר בלשכת שר השיכון התעקש שדרעי אשם בכל. “אם לדרעי חשוב האגו האישי והנקמה בשר השיכון שסייר עם הרב עמאר ובשבוע שעבר בנצרת עילית, אז הוא ימשיך לסייע לציבור החרדי אבל בלי פגישה”, אמר לי אז. כשהסברתי להם שלא סביר שיהדות התורה לא מתייצבת רק כי דרעי לא מרשה, המשיכו להתעקש. “הוא היה הסיבה לביטול הפגישה”, כשהם מבטיחים, “תתקיים פגישה, אבל רק ליהדות התורה”. הפגישה הזו, לא התקיימה אגב מעולם.

כמעט שנה חלפה. יחצ”ני השר שוב חושקים בתמונה משותפת עם הח”כים החרדים, אבל לפי התגובות שלהם – נראה שזה לא יקרה גם הפעם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחרי הזובור וההשפלה שקיבל זייברט בהמודיע על שארח את אורי אריאל כולם מפחדים
    10/09/2014 00:12
    זייברט
  1. להפגש איתו