פיגוע תופת באיסטנבול: 6 הרוגים ו-81 פצועים • “יש דם בכל מקום”

פיצוץ ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול: במקום נפגעים, הרס ובהלה • מקור הפיצוץ כנראה בתיק שהושאר בזירה • אישה שהגיעה למקום כ-7 דקות לפני הפיצוץ - הניחה את מה שכנראה היה מטען החבלה שהתפוצץ והלכה
נתן פרל
י"ט חשון התשפ"ג / 13.11.2022 16:24

פיגוע טרור: שישה בני אדם נרצחו ו-81 נפצעו אחר הצהריים (ראשון) מפיצוץ שאירע בשדרות איסתיקלאל, אחד הרחובות הראשיים בבירה איסטנבול – באזור כיכר טקסים.

הפיצוץ התרחש בשעה עמוסה במיוחד באזור שנחשב מרכזי במיוחד עבור תיירים ומקומיים, וזרע הרס רב במקום.

כוחות גדולים של משטרה וסיוע רפואי הוזעקו לזירת האירוע,  טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים.

ההערכה בטורקיה היא כי הפיגוע בוצע באמצעות מטען חבלה.

מחקירה ראשונית עלה כי אישה שהגיעה למקום כ-7 דקות לפני הפיצוץ – הניחה את מה שכנראה היה מטען החבלה שהתפוצץ והלכה. התקשורת הטורקית פרסמה את תמונת האישה החשודה במעורבות בפיצוץ.

אבי, ישראלי שהיה במקום, סיפר לחדשות 12: “הייתי 150 מטר מהפיגוע,  כואב לי מההדף שחטפתי, הרגשתי ממש בום והכל היה עשן – ראינו מלא דם. אנשים רצו באמוק, אלפי אנשים, אפילו עשרות אלפי אנשים בבת אחת, זה המקום הכי עמוס אולי בעולם”.

ישראלי אחר שנכח במקום הפיצוץ: “רצנו כי פחדנו מעוד פיגוע, יש דם בכל מקום”.

משרד החוץ הודיע: “בהמשך לאירוע באיסטנבול, המחלקה לישראלים בחו”ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בודקים האם היו ישראלים מעורבים באירוע”.

משרד החוץ הוסיף: “הקונסולית באיסטנבול, יחד עם כל צוות הקונסוליה בודקים את כל הדיווחים מול הרשויות המקומיות אך לא ידוע כרגע על ישראלי מנותק קשר”.

מתחילת החודש טסו לטורקיה כ-90 אלף ישראלים. אתמול המריאו כ-4,000 בני אדם ב-25 טיסות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות