“היתה פגישה מצוינת”: סמוטריץ’ ודרעי נפגשו לפתור את המחלוקות

בצל המחלוקת על תיק האוצר והמשרד לשירותי דת בממשלה החדשה: יו"ר מפלגת הציונות הדתית ויו"ר ש"ס נפגשו בשכונת הר נוף • גורמים פוליטיים: דרעי הודיע על רצונו לקבל את האוצר, רק כדי שיוכל להודיע בתום המו"מ בין המפלגות, כי הוא מוותר עליו - בתמורה למשרד לשירותי דת
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשפ"ג / 13.11.2022 16:15

על רקע המחלוקת ביניהם על תיקי האוצר והדתות: יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ נפגש היום (ראשון) עם יו”ר ש”ס אריה דרעי.

השניים נפגשו בביתו של דרעי בשכונת הר נוף בירושלים, במטרה ללבן את המחלוקות ביניהם על חלוקת התיקים בממשלה החדשה.

בצאתו מביתו של דרעי אמר סמוטריץ’ לעיתונאים: “היתה פגישה מצוינת. לא ראשונה ולא אחרונה”.

בין מנהיגי ש”ס והציונות הדתית מתנהל קרב על תיק האותר – ובעיקר על השליטה במשרד לשירותי דת.

הבוקר הודיע דרעי לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על כוונתו להתמנות לשר האוצר.

בתגובה, גורמים במפלגתו של סמוטריץ’ הודיעו מיד כי הוא ידרוש את תפקיד שר הביטחון. “סמוטריץ’ הוא שר הביטחון הבא של ישראל”, הכריזו.

עם זאת, גורמים פוליטיים טוענים כי דרעי הודיע על רצונו לקחת לידיו את תיק האוצר, רק בכדי להודיע בתום המו”מ בין המפלגות כי הוא מוותר עליו – בתמורה לתיק המשרד לשירותי דת.

גורמים בציונות הדתית הבהירו כבר כי אם דרעי ייקח לידיו את תיק האוצר – סמוטריץ’ יבקש לקבל שליטה מלאה בתיק הדתות ולא יוותר עליו.

מלבד תפקידים במועצות הדתיות ושליטה על מינוי רבנים ודיינים, לתיק יש השפעה גדולה בקדנציה הקרובה גם על בחירה של רבנים ראשיים חדשים – למשך עשר שנים.

דרעי וסמוטריץ’ דנים כיצד תתבצע השליטה במשרד. על מינוי הרבנים הראשיים תהיה ככל הנראה הסכמה למנות רב ראשי אשכנזי דתי לאומי וראשל”צ ספרדי חרדי. יצוין, כי גם יהדות התורה דורשת את הנתח שלה בעוגת משרד הדתות.

מוקדם יותר היום הטיל נשיא המדינה יצחק הרצוג את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שצפוי לכונן בקרוב ממשלה שישית בראשותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שמבין שאת מדינת ישראל הוקם רק עבור היהודי , ומי שלא טוב לא אז שילך לו לאוסטריה עם מרטין שלאף ולפיד עם ליברמן ברוסיה , פה רק היהדות קובעת רק על פי ההלכה.
    13/11/2022 16:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי שמבין שאת מדינת ישראל הוקם רק עבור היהודי , ומי שלא טוב לא אז שילך לו לאוסטריה עם מרטין שלאף ולפיד עם ליברמן ברוסיה , פה רק היהדות קובעת רק על פי ההלכה.

    מי שמבין שאת מדינת ישראל הוקם רק עבור היהודי , ומי שלא טוב לא אז שילך לו לאוסטריה עם מרטין שלאף ולפיד עם ליברמן ברוסיה , פה רק היהדות קובעת רק על פי ההלכה.