החלטה דרמטית: צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד הרב צבי טאו

בתום התייעצות עם הפרקליטות, המשטרה תקים צוות חקירה מיוחד שיפעל במטרה לאתר נשים נוספות שלכאורה נפגעו מהרב טאו • המתלוננת הראשונה תזומן למתן עדות • גם הרב יובל שרלו, שפרסם בפוסט פומבי על התלונות שהגיעו לאוזניו - יוזמן לעדות
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"ג / 13.11.2022 15:42

בתום התייעצות עם הפרקליטות: המשטרה החליטה היום (ראשון) על הקמת צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת ‘הר המור’, ומנהיגה הרוחני של מפלגת נעם.

לפי דיווח של משה נוסבאום בחדשות 12, ההחלטה התקבלה ימים ספורים לאחר החקירה שנפתחה נגד הרב טאו, ולאחר התייעצות עם הפרקליטות.

נגד הרב בן ה-84, הנחשב לאחד מבכירי הרבנים של הציונות הדתית, עומדות תלונות של מספר נשים שלטענתן, נפגעו ממנו לפני עשרות שנים.

צוות החקירה המיוחד ינסה לאתר שמות של נשים נוספות, שלכאורה הרב פגע בהן.

לפי הדיווח,  המתלוננת הראשונה, נחמה תאנה מחברון, תזומן לעדות. גם הרב יובל שרלו יזומן לעדות בעקבות פוסט שפרסם ובו כתב כי הוא יודע על נשים אחרות בהן הרב טאו פגע.

צוות החקירה המיוחד יפעל במרחב יהודה, בפיקוח צמוד של קצין החקירות במחוז ש”י ופרקליטות מחוז ירושלים.

לפי דיווח של יאיר אטינגר ב’כאן חדשות’, אישה נוספת טוענת כי עברה פגיעה חמורה על ידי הרב טאו, לכאורה.

לפי הדיווח, האישה מאשימה את הרב טאו במעשה חמור במיוחד, לכאורה, שבוצע לפני כ-40 שנה בבית הרב בירושלים. ביוזמה של אחד הרבנים, האישה נתנה עדות לפני מצלמה ביתית, ובה היא מגוללת סיפור מפורט לכאורה.

רבנים בכירים צפו בסרטון הזה, ובעקבות זאת יצאו בימים האחרונים בקריאה פומבית לחקירתו של הרב טאו, ומכאן חשיבותו הציבורית המכרעת, גם אם לא הפלילית.

אטינגר מציין, כי אותה אישה מקושרת ברמה יומיומית לרב בכיר ביותר, מהאגף החרד”לי, שמודע למהלכיה ומעניק לה גיבוי. יודגש, כי אין ככל הנראה משקל פלילי לעדות שלה – משום שחלה עליה התיישנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות