“רכשו נשק במשותף”: הצהרת תובע נגד מחבל שסייע למחבל משועפאט

מרואן תמימי בן ה-21 משועפאט, שהה ביחד עם המחבל היורה ברכב בעת הפיגוע • השניים רכשו במשותף נשק - אקדח מסוג F.N, שהיה בבעלותם המשותפת, ותכננו לבצע יחד פיגוע
חיים טוויל
י"ט חשון התשפ"ג / 13.11.2022 11:20

חקירת פיגוע הירי בחודש שעבר במחסום שועפאט: משטרת ישראל ושב״כ הגישו הצהרת תובע נגד חשוד שהיה עם המחבל עודי תמימי ברכב, רכש עמו את הנשק – ותכנן לבצע עמו פיגוע.

התכנון לביצוע הפיגוע המשותף לא יצא לבסוף לפועל, והמחבל ביצע את הפיגוע לבדו.

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד נאשמים נוספים בגין מעורבותם במכירת והחזקת הנשק ששימש לבסוף לביצוע הפיגוע.

לפני יותר מחודש, בתאריך 8.10.2022 בשעות הערב, הגיע רכב ממחנה הפליטים שועפאט לכיוון מחסום הכניסה, ממנו הגיח מחבל חמוש, שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שניצבו במעבר.

מיד לאחר הפיגוע, המחבל נמלט מהמקום רגלית לכיוון שוועפאט והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. כתוצאה מפיגוע הירי במחסום נרצחה החיילת נועה לזר הי”ד ונפצעו נוספים – בהם המאבטח דוד מורל שנפצע באורח קשה.

כוחות הביטחון קיימו מצוד ממושך אחר המחבל וסביבתו הקרובה, עד שלבסוף הוא חוסל, בערב ה-19.10, כשביצע פיגוע ירי במחסום הכניסה למעלה אדומים בידי מאבטחים אזרחיים.

לאחר הפיגוע במחסום שועפאט, עצרו כוחות המשטרה של מחוז ירושלים, כוחות מג״ב ושב״כ 17 חשודים, מקרוביו ומסביבתו של המחבל. מרביתם נעצרו בשעות ובימים שלאחר הפיגוע, ומעצרם של חלק מהחשודים הוארך מעת לעת בהתאם לצרכי החקירה.

במסגרת החקירה, חוקרי השב״כ והמשטרה התחקו אחר מקור הנשק שהגיע לידי המחבל, ואיתורו את כל מי שסייע לו בביצוע ותכנון הפיגועים.

אחד מהחשודים שנעצרו הוא בן דודו של המחבל – מרואן תמימי, בן 21 תושב שועפאט, ששהה עמו ברכב בעת הפיגוע. החשוד נעצר על ידי כוחות המשטרה יום למחרת הפיגוע בביתו.

מחקירתו עולה, כי החשוד תכנן לבצע פיגוע יחד עם המחבל עודי תמימי. השניים רכשו במשותף נשק – אקדח מסוג F.N, שהיה בבעלותם המשותפת.

תכנון זה לא יצא לבסוף לפועל, והמחבל ביצע את הפיגוע לבדו עם אותו אקדח ומבלי להמתין לו. עוד עולה בחקירה, כי החשוד מרואן תמימי יחד עם חבריו, אספו את המחבל עודי תמימי משועפאט ונסעו לכיוון ירושלים דרך המחסום. בהגיעם למחסום ביצע המחבל עודי תמימי את פיגוע הירי.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת. לאחר שגובשה נגדו תשתית ראייתית ובסיום חקירתו – הוגשה נגדו בסופ״ש האחרון הצהרת תובע, ומעצרו הוארך שוב עד למחר – יום שני. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

בתוך כך, בשבוע שעבר בתום חקירה בשב״כ ובימ״ר ירושלים, הוגשו על ידי הפרקליטות כתבי אישום נגד שני חשודים נוספים שסחרו בנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע.

החשודים, תושבי שועפאט, הואשמו בעבירות נשק שונות, זאת לאחר שהתברר בחקירה כי המחבל רכש מאחד מהם את הנשק והמחסניות, והאחר הואשם בנשיאותו ובהחזקתו של הנשק. שני החשודים נעצרו עד להחלטה אחרת.

חקירת הפיגוע עודנה נמשכת בשב״כ ובמשטרה בימים אלו, בעניינם של שני חשודים נוספים שעודנם עצורים בפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות