ליברמן הזועם ללפיד: “לפטר את הרב הראשי, הוא חוטא לתפקידו”

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להתבטאות של הראשון לציון בעד חקיקת פסקת ההתגברות - ודורש את פטוריו "עוד לפני הקמת ממשלה חדשה" • השר טען: "הרב הראשי חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה"
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשפ"ג / 13.11.2022 10:37

שר האוצר ויו”ר ישראל ביתנו תקף הבוקר (ראשון) את דברי הראשל”צ הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי אמש  – על פסקת ההתגברות.

השר ליברמן תקף: “הרב הראשי מתפקד כפוליטיקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות. יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה”.

לדבריו, “‏זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו”מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה”.

כפי שדווח אמר בחרדים 10, קרא הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי לחוקק מיד את פסקת ההתגברות: “עכשיו רוצים לעשות חוק התגברות. יעשו חוק שאומר אין דבר כזה שבג”ץ קובע – זו מדינה אורתודוקסית ולא מדינה רפורמית. צריך לנצל את ההזדמנות, כשיש ממשלה עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים”, אמר הראשל”צ.

הוא האשים את בג”ץ בכך שעיכב את מינויי רבני השכונות, לאחר שהועלתה דרישה למנות גם רבנים רפורמים.

“כבר כמה שנים לא מינו רבני שכונות, כי היה בג”צ שאמר ‘למה רק רב שכונה אורטודוקסי’? שימו גם רב רפורמי. בלי זה אין לכם מינויים. עצרו את המינויים. עכשיו צריך לעשות חוק, איך זה נקרא? התגברות. יעשו חוק שאין דבר כזה בג”צ קובע. החוק יקבע שיש רק רבני שכונות אורטודוקסים – וגמרנו, זהו. פה זה מדינה אורטודוקסית, לא רפורמית.

“החתם סופר, איזה צדיק, איך יצא נגד הרפורמים. בחרב וחנית. הם עשו התבוללות בחוץ לארץ. שמעתי בארגנטינה בציבור האשכנזי, כמה יש שם התבוללות. לציבור הספרדי הם עוד לא הגיעו. אז כן, צריך לעשות את פסקת ההתגברות, אמרתי נכון? שנתגבר על הבג”צים האלו. למנות רבני שכונות, לא חבל? הרבה שכונות אין להם רבנים, לפסוק הלכות, מראות, נגעים. אין להם את מי לשאול.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן רשע מרושע
    13/11/2022 11:24
    א ל
  1. מתפוצץ בתוכו מתוצאות הבחירות ומהממשלה שעומדת לקום.בהצלחה באכילת הלב דוברמן😀

  2. .
    13/11/2022 13:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ליברמן היחיד שהולך הביתה ביחד עם כל הגוים שהביא מרוסיה..

  4. יומו של ליברמן הגיע לעונש
    13/11/2022 16:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. חסר תועלת שכמוך ליברמן רק כאב וצער הבאתה לעם ישראל