המשטרה תמליץ לסגור החקירה נגד הרב טאו • אישה נוספת: פגע גם בי

במשטרה לא חקרו אנשים נוספים מלבד המתלוננת, למרות ששני רבנים אמרו שנשים נוספות העידו בפניהם שהרב פגע בהן • אישה נוספת שטוענת כי הרב הבכיר פגע בה נתנה עדות מול המצלמות, לפיה, לכאורה, ביצע בה מעשה חמור במיוחד לפני כארבעים שנה
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"ג / 12.11.2022 21:21

המשטרה מתכוונת להמליץ לפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור ומנהיגה הרוחני של מפלגת נעם. כך מדווח הערב (מוצ”ש) יהושע (ג’וש) בריינר באתר ‘הארץ’.

זאת למרות שמלבד המתלוננת לא נחקר אף אדם כחלק מהפרשה, ועל אף ששני רבנים טענו כי נשים נוספות העידו בפניהם שהרב טאו פגע בהן.

עוד דווח, כי ההחלטה אם לסגור את התיק נתונה בידי הפרקליטות שתדון בנושא בשבוע הקרוב. עם זאת, בפרקליטות עשויים להמתין לפני קבלת ההחלטה כדי לראות אם נשים נוספות יגישו תלונה במשטרה.

על דבר החקירה פורסם ביום חמישי. היא נפתחה  לאחר שנחמה תאנה, תושבת חברון, התלוננה כי הוא ביצע בה מעשים חמורים במיוחד לפני שנים רבות.  על המעשים המיוחסים חלה התיישנות, אך במשטרה החליטו לפתוח בחקירה בשל חומרתם.

כשמדובר בעבירות מסוג פשע, בהן עבירות של מעשים חמורים, ניתן לפתוח בחקירה גם אם על המעשים חלה התיישנות – ורק אחר כך לבחון את הטענה שהתיישנו ושלא ניתן להגיש כתב אישום בגינם.

לפי דיווח של יאיר אטינגר ב’כאן חדשות’, אישה נוספת טוענת כי עברה פגיעה חמורה על ידי הרב טאו, לכאורה.

לפי הדיווח, האישה מאשימה את הרב טאו במעשה חמור במיוחד, לכאורה, שבוצע לפני כ-40 שנה בבית הרב בירושלים. ביוזמה של אחד הרבנים, האישה נתנה עדות לפני מצלמה ביתית, ובה היא מגוללת סיפור מפורט לכאורה.

רבנים בכירים צפו בסרטון הזה, ובעקבות זאת יצאו בימים האחרונים בקריאה פומבית לחקירתו של הרב טאו, ומכאן חשיבותו הציבורית המכרעת, גם אם לא הפלילית.

אטינגר מציין, כי אותה אישה מקושרת ברמה יומיומית לרב בכיר ביותר, מהאגף החרד”לי, שמודע למהלכיה ומעניק לה גיבוי. יודגש, כי אין ככל הנראה משקל פלילי לעדות שלה – משום שחלה עליה התיישנות. המקרה הזה כשלעצמו לא ייחקר ולא ייבדק.

עם זאת, קשה להגזים במשמעות הציבורית של אותה עדות, שמגיעה לרבנים בכירים.

גורם בפרקליטות אמר, כי על אף שמדובר במקרה שחלה עליו התיישנות ברמה המשפטית – עדיין יש בו עניין, כעדות שעשויה לתמוך או להפריך את תלונתה של המתלוננת היחידה עד כה.

בסביבת הרב טאו עדיין לא מגיבים לטענות.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כעת מובן הכל...
    12/11/2022 22:03
    אלי
  1. התמיכה בחיים ולדר בזמנו…

  2. גם אם היה, חלאס, עברו 40 שנה ומסתמא שעשה תשובה..
    13/11/2022 01:17
    דוד
  3. גם אם היה, חלאס, עברו 40 שנה ומסתמא שעשה תשובה..

    • שמוליקיפוד   13/11/2022 07:43

      מעניין אם היית כזה סלחן אם היו פוגעים בך

    • שאול   13/11/2022 08:28

      כדי לחזור בתשובה על משהו שהוא גם בן אדם לחבירו, חובה לבקש מחבירו סליחה

    • דניאל   13/11/2022 08:39

      אין תשובה לעבירה בין אדם לחברו בלי לפייס את הנפגע

  4. הכל עניין פוליטי!
    13/11/2022 02:47
    יהודי
  5. זה רק בגלל שנועם, המפלגה שהוא הדמות הרוחנית שלה, הולכת לקבל תפקיד אחרי שניצחו בבחירות ורוצים להצר את צעדיהם.

  6. מי שנפגע מינית-עשוי להפגע נפשית!
    13/11/2022 06:51
    נזק נפשי עצום
  7. רצח נפשי

  8. הייתי בת בית אצל הרב טאו
    13/11/2022 13:22
    ד'
  9. הרב היה גר בדירה שלושה חדרים קטנה
    בסלון הרב ישב ולמד רוב ככל היום או מסר שיעורים בנוסף היה חדר שינה לו ולרבנית וחדר ילדים לא רואה איך היה מצב שאיפשר אינטימיות של הרב מה גם שקשה לי להאמין שהרב התנהג כך, נשמע הזוי ומופרך במיוחד שמדובר במתלוננת עם עבר פסיכיאטרי (אולי דמיינה