סקר: את מי רוצים בביטחון ובאוצר? וכמה חשבו לעזוב את הארץ?

72% ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו סבורים שלפיד וגנץ צריכים להסכים להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו • 33% מהציבור רוצים את ברקת במשרד האוצר, 29% מעוניינים בגלנט ויוסי כהן בביטחון • האם מיכאלי ולפיד צריכים להתפטר? וכמה חשבו לעזוב את הארץ בעקבות תוצאות הבחירות?
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"ג / 12.11.2022 19:26

מסקר מיוחד של מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל שפורסם ב’אולפן שישי’ עולה, כי רוב מצביעי יאיר לפיד ובני גנץ (77%) חושבים שעליהם להסכים להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו כדי למנוע הקמת ממשלת ימין צרה.

על השאלה איזו ממשלה אתה מעדיף? 44% אמרו ממשלת אחדות של הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי, לעומת 37% שאמרו ממשלת ימין של הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית.

בגוש מתנגדי נתניהו התקבל נתון מפתיע: 76% מעדיפים ממשלת אחדות עם נתניהו לעומת 2% בלבד שמעדיפים ממשלת ימין. היתר השיבו שלא יודעים. כלומר, למרות כתבי האישום ולמרות ההתחייבות של לפיד וגנץ לא ללכת עם נתניהו – המצביעים שלהם רוצים אחרת.

בקרב מצביעי גוש נתניהו, התמונה הפוכה: 77% מעדיפים ממשלת ימין לעומת 20% שמעדיפים ממשלת אחדות.

האם נתניהו צריך או לא צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ובני גנץ?  48% מהציבור השיבו בחיוב בעוד 42% השיבו בשלילה. רוב מוחלט ממצביעי גוש נתניהו (73%) סבורים שנתניהו לא צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות בעוד 21% סבורים ההיפך. מקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, רוב מוחלט (77%) סבור שנתניהו צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות בעוד 13% סבורים שלא.

האם לפיד וגנץ צריכים או לא צריכים להסכים להיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד כדי למנוע הקמת ממשלת ימין?  45% מהציבור השיבו שעליהם להסכים בעוד 42% השיבו שעליהם לסרב. רוב מוחלט של גוש מתנגדי נתניהו (72%) השיבו שעל גנץ ולפיד להסכים לאחדות בעוד 18% השיבו ההיפך.

מקרב מצביעי גוש נתניהו, 64% השיבו שעליהם לסרב בעוד 23% השיבו שעליהם להסכים.

את מי הציבור רוצה כשר האוצר? 33% השיבו ניר ברקת, 11% ישראל כ”ץ, 9% אריה דרעי, 9% בצלאל סמוטריץ’ ו-3% השיבו אלי כהן. אין הבדל משמעותי בשאלה הזו בין מצביעי נתניהו לבין מתנגדי נתניהו.

מי לדעתך צריך להיות שר הביטחון? 29% השיבו יואב גלנט, 29% יוסי כהן ו-8% בלבד השיבו בצלאל סמוטריץ’. נתונים דומים בשאלה הזו גם בקרב מצביעי נתניהו וגם אצל מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, שם הדירוג נותר זהה – אולם בקרב מצביעי גוש נתניהו סמוטריץ’ זוכה ל-15% תמיכה.

מצביעי גוש מתנגדי נתניהו נשאלו מי האשם העיקרי בהפסד? 23% אמרו שלפיד, אותו מספר מרב מיכאלי, 7% בני גנץ, 4% זהבה גלאון, 4% סמי אבו שחאדה ו-19% השיבו שאף אחד מהם.

כשמצביעי המרכז-שמאל נשאלו את אותה השאלה – 25% האשימו את לפיד, 16% את מיכאלי, 6% את גנץ, 4% את גלאון, 8% את אבו שחאדה ו-22% לא האשימו אף אחד מהם.

האם לפיד צריך להתפטר? 79% השיבו בשלילה, בעוד 6% השיבו בחיוב.

האם מרב מיכאלי צריכה להתפטר? 45% השיבו בחיוב בעוד 36% השיבו בשלילה.

האם בעקבות תוצאות הבחירות עברה בראשך המחשבה לעזוב את הארץ? 70% מהציבור השיבו לא ו-30% ענו כן.

בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, התמונה מטרידה עוד יותר: 50% אמרו שהמחשבה עברה בראשם ו-9% אמרו שהם מתכוונים לממש זאת בפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות