ה”מועצת’ תאשר את הישגי ש”ס במו”מ • מה השלל שקיבל דרעי?

ש"ס תקבל בממשלה החדשה 5 תיקים - ובהם הפנים או האוצר, בריאות, דתות, פריפריה נגב-גליל ועוד משרד קטן • בנוסף ימונו הח"כים לסגני שרים ויו"ר ועדות • הפרשן עמית סגל: הליכוד ישמור את תיק הביטחון, סמוטריץ' יקבל את האוצר
אריה ריבקינד
י"ח חשון התשפ"ג / 12.11.2022 19:07

דוהרים לממשלה חדשה: מועצת חכמי התורה של ש”ס מתכנסת הערב (מוצאי שבת) בביתו של חבר המועצת הגר”מ מאיה בתל אביב, כדי לקבל סקירה על התקדמות המשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד ולדון בנושאים שעל הפרק.

ש”ס עומדת לקבל בממשלה החדשה חמישה תיקים: פנים (או אוצר במידה ודרעי יחליט שלא לוותר עליו), בריאות (ליעקב מרגי), דתות (יעקב אביטן), פריפריה נגב-גליל ומשרד קטן נוסף.

כמו כן ימונו סגני שרים וראשי ועדות.

זהו כינוס ראשון של המועצת מאז פטירתו של נשיא המועצת הגר”ש כהן זצ”ל. עתה מונה המועצת רק ארבעה חברים: זקן חברי המועצת – הגר”ש בעדני, הגר”מ מאיה,הגר”א אלבז והגר”ד יוסף.

יצוין, כי לאחר אישור המועצת, יאלץ דרעי להתמודד, ככל הנראה, מול עתירה לבג”ץ נגד המינוי, בשל דרישה להחיל עליו קלון. במידה ובג”ץ יאסור על דרעי לכהן כשר, התגובה של הממשלה תהיה חקיקת פסקת ההתגברות – שתבטל את החלטת בג”ץ.

הפרשן עמית סגל דיווח הערב בחדשות 12, כי גורמים המעורים במשא ומתן הקואליציוני מעריכים כי גוברים הסיכויים שתיק הביטחון יישאר בידי הליכוד ובצלאל סמוטריץ’ יקבל את משרד האוצר, בעוד דרעי יקבל את משרד הפנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות