עם 64 ממליצים • הנשיא הרצוג הודיע: נתניהו ירכיב את הממשלה

עם סיום סבב ההתייעצויות: בבית הנשיא הודיעו כי הרצוג יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד – שזכה ל-64 ממליצים • עימות מילולי בין ח"כ עאידה תומא סלימן מחד"ש-תע"ל לנשיא: "תמכת במחבלים, זה בלתי מתקבל"
אריה ריבקינד
י"ז חשון התשפ"ג / 11.11.2022 12:07

הניצחון המתוק של גוש הימין: נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים היום (שישי) את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת – ויטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 64 חברי כנסת על יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ בנימין נתניהו. 28 חברי כנסת המליצו על יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד, וארבע סיעות – 28 חברי כנסת, בחרו שלא להמליץ על אף חבר כנסת.

בעקבות ההתייעצויות התקשר מנכ”ל בית הנשיא אייל שויקי לראש הסגל של ח”כ בנימין נתניהו, צחי ברוורמן, וביקש לזמן את נתניהו לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה מנשיא המדינה ביום ראשון.

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

בסבב ההתייעצויות שנערך בימים האחרונים בבית הנשיא:

ממליצים על ח”כ בנימין נתניהו-

1. סיעת הליכוד.
2. סיעת ש”ס.
3. סיעת יהדות התורה.
4. סיעת הציונות הדתית.
5. סיעת עוצמה יהודית.
6. סיעת נעם.

ממליצים על ח”כ יאיר לפיד-

1. סיעת יש עתיד.
2. סיעת העבודה.

נמנעו מלהמליץ על חבר כנסת-

1. סיעת המחנה הממלכתי.
2. סיעת ישראל ביתנו.
3.סיעת רע”מ.
4. סיעת חד”ש-תע”ל.

הבוקר נפגש הנשיא הרצוג נפגש עם סיעת חד”ש-תע”ל ותקף את ח”כ עאידה תומא סלימן על תמיכתה במחבלים. “את יצאת בפרסומים שתמכו במחבלים נפשעים שאנחנו בצבא הגנה לישראל נלחם בהם. ואת יודעת שזה היה בשיאה של מערכת הבחירות, הייתה לך תמיכה במחבלים וזה דבר שלא מתקבל על הדעת בציבור הישראלי”, אמר הרצוג.

הרצוג נשאל על הזמנתו של בן גביר להתייעצויות עימו, לעומת הסירוב של אביו ז”ל להתייעץ עם הרב  מאיר כהנא הי”ד.

“אבי, הנשיא חיים הרצוג, סירב להכניס את כהנא לבית הנשיא על בסיס פסיקה של בית המשפט שפסלה את התמודדותו”, הסביר הנשיא. “במקרה הנוכחי אנחנו מדברים על מפלגת הציונות הדתית, מפלגה שקיבלה חצי מיליון קולות, שבית המשפט אישר את התמודדותה ואני חייב לעשות את ההפרדה הזאת. צריך לשים את זה על השולחן. הוא היה פה גם בפעמים קודמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות