“תקציב קטן ואומלל, תפסיקו להפחיד”: יעקב אשר נגד ההסתה

ח"כ יעקב אשר על הדרישה במו"מ להגדיל את תקציב מלגות האברכים ותלמידי הישיבות וזעקות השבר בשמאל: "לא זוכר שדיברתם בתקשורת כל כך הרבה על ה-53 מיליארד שקל שמנסור עבאס דרש • מטריד מאד הדבר הזה - שכשמדובר על אחים יהודים, כל פיפס קטן קופצים איתו לשמיים"
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ג / 11.11.2022 11:43

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב־103fm על המו”מ הקואליציוני ותקציב הישיבות.

“מלגות האברכים עלה על השולחן במשא ומתן מכמה היבטים, לא רק בחלק של התקציב, גם מבחינת העיגון שלו בספר התקציב. זה עלה, עדיין לא ניתנו תשובות על ידי הליכוד. אנחנו באמצע מו”מ, אנחנו יודעים שבאמצע הצ’ולנט אי אפשר לדעת איך יצא התבשיל בסוף. מדובר בתקציב גם של בחורי ישיבות. אני עדיין לא חוגג שום דבר, כי לא קיבלנו תשובות”.

מה זה יעשה לציבור הרחב? אנשים שעובדים קשה, משלמים מיסים, שירתו בצבא, ואצלכם מכפילים תקציב. 

ח”כ אשר: “יש נקודה אחת בציבוריות הישראלית – אנחנו מאמינים במשהו, אנחנו חלק מהמדינה, אנחנו מאמינים במשהו שהוא האמונה שלנו. זה לא מגיע מטעמים אנוכיים, זה מגיע מתוך זה שאנחנו מאמינים בצורה ברורה שמה שמחזיק את עם ישראל בכל הדורות, וגם היום – זה לימוד התורה.

“מעולם לא הסתתרנו מאחורי מילים. אמרנו: ‘כל מי שרוצה ויכול לשבת וללמוד, שישב וילמד’. בסופו של דבר, למעלה מ-50 אחוזים יוצאים לעבודה, ואף יותר. אם תיקח את הנשים, אנחנו באחוז יותר גבוה. זו האמונה שלנו. אף אחד לא נושא על כתפיו את המימון של השני, עם כל הכבוד. אף פעם לא עשינו חשבון כמה אנשים שנמצאים במצבים כאלו או אחרים, כמה הם מעמיסים על הציבור הישראלי”.

מה אתה משווה? מטבע הדברים יגיע פיצוץ, הגיב משעל.

אשר ענה: “לא יגיע פיצוץ, תפסיקו להפחיד, הכול בסדר”.

הח”כ מיהדות התורה הוסיף: “אני אגיד לך מה מטריד אותי, פה אתה מדבר לפי הפרסומים על מיליארד ש”ח בעניין הזה, אני לא זוכר שכל כך הרבה דיברו ונתנו בתקשורת יחס לאותם 53 מיליארד ש”ח שמנסור עבאס, ובצדק מבחינתו, תבע עבור הציבור שלו. מטריד מאוד הדבר הזה – כשמדובר על אחים יהודים, שיש מחלוקת גדולה של השקפת עולם לגבי האופי של החיים, כל פיפס קטן קופצים איתו לשמיים”.

הוא הסביר: “הנושא התקציבי עלה בגלל שחיקה מטורפת של 15 שנה, והתקציב הקטן והאומלל הזה שאתה מחלק בין האנשים, כשאתה מחלק את זה בכמות הבחורים והאברכים, זה אפילו לא גמלה קטנה”.

על הרכבת הממשלה כבר בשבוע הבא אמר: “זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית, אבל יכול להיות. אנחנו עושים מאמצים בעניין הזה, כדי לקצר תהליכים ולהשאיר תהליכים לאחר מכן. אני חושב שיש בזה יתרון גדול, זה נותן יציבות. ממשלת מעבר כזו, היא לא דבר טוב, שלא נדבר על מחטפים שיכולים לקרות בימים האלה ואולי גם לא מדברים עליהם. השאלה אם נצליח או לא, בוא נראה, בעזרת ה’ נצליח”.

האזינו לראיון המלא:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלוף יעקב אשר
    11/11/2022 14:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. טוב עושים פורוש וגולדקנוף שהם שותקים. תנו למי שיודע לדבר לעשות את העבודה