הכולרה נמצא במאגר מים בבקעת הירדן: עצרו את הזרימה לכנרת

משרד הבריאות מעריך כי מקור החיידק שאותר במאגר המים ירמוכים בבקעת הירדן, ככל הנראה, מזיהום בסוריה • לאחר הימצאות החיידקים - בוצעה הפסקה זמנית של זרימת הירמוכים לכנרת והמאגר עבר חיטוי • עלול לגרום למחלת שלשולים חריפה, ו-1 מתוך 10 עלול לפתח תחלואה קשה
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ג / 11.11.2022 10:44

חיידק הכולרה אותר אמש (חמישי) במאגר המים ירמוכים בבקעת הירדן. זו הפעם הראשונה בה מאתרים את החיידק בארץ, מאז ההתפרצות של מחלת הכולרה בסוריה ובלבנון.

משרד הבריאות מעריך כי מקור החיידק, ככל הנראה, מזיהום בסוריה עקב התפרצות כולרה שם.

עם התפשטות התחלואה בסוריה החל מערך ‘מודיעין הבריאות’ שבמשרד, שזיהה את האיום הפוטנציאלי, לעקוב אחר ההתפרצות ולנתח יחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ברשות המים ובמקורות את הסיכון לתושבי המדינה.

בזכות הזיהוי המוקדם, משרד הבריאות יחד עם רשות המים ומקורות נקטו מספר פעולות לשמירה על מקורות המים המגיעים לאזרחי ישראל – בכללם הפסקה זמנית של זרימת הירמוכים לכנרת והכלרה של המים.

כמו כן נבנו במעבדות בריאות הציבור יכולות לבדיקת כולירה סביבתיות בכדי לאפשר ניטור קבוע של זיהום אפשרי במים.

חשוב לציין, כי בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל – וזאת בשל הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד, ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל

המשרד עוקב גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון – החצבאני, שהינם שליליים בשלב זה לרעלן.

“משרד הבריאות ממשיך במעקב ובדיגום מקורות המים, כולל נחל החצבאני, ויעדכן את הציבור במידת הצורך”, נאמר בהודעת המשרד. “משרד הבריאות עדכן את משרד הבריאות הירדני ואת הרשות הפלשתינאית על הממצא ממי הירמוך והפעולות שנעשו כדי לשמור על בריאות הציבור”.

מחלת הכולרה נגרמת על ידי החיידק ויבריו כולרה, העלול לגרום למחלת שלשולים חריפה המתבטאת בשלשולים מיימיים. המחלה יכולה להתבטא בתסמינים קלים או בצורה אתסמינית, אך 1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה.

לפי נתונים שפרסם ארגון יוניצ”ף של האו”ם, יותר מ-20,000 מקרי תחלואה של כולרה תועדו בכל רחבי סוריה, ועשרות נדבקים כבר מתו כתוצאה מהמחלה.

הכולרה התפשטה משם גם לשכנה ממערב, לבנון, שם שוהים למעלה ממיליון פליטים סורים שנמלטו מהמלחמה. מאות מקרי תחלואה תועדו בארץ הארזים לראשונה משנות ה-90 וגם כמה מקרי תמותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות