תקציב הישיבות יוכפל • מנהלים לגולדקנוף: לדאוג גם ל’חוצניקים’

לפי הסיכומים, תלמיד ישיבה יתוקצב ב-730 ש"ח בחודש, בעוד אברך יקבל 1314 שקלים • איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים בפגישה עם יו"ר יהדות התורה: "המדינה פוגעת דווקא בחלשים, יש לתקן את העוול. אין גם קשר תקין עם משרדי הממשלה"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 21:39

אחד הסעיפים במו”מ הקואליציוני: לפי הסיכומים שמתגבשים בין הליכוד לסיעות הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה הממשלה הבאה תאשר הכפלה של מלגת האברכים ותקציב  הישיבות.

לפי הסיכומים, תלמיד ישיבה יתוקצב ב-730 ש”ח בחודש, בעוד אברך יקבל 1314 שקלים.

שינוי נוסף: עד היום תקציב עולם הישיבות היה מוגבל ל-1.2 מיליארד שקלים, כאשר הריבוי הטבעי והתפתחות עולם התורה לא הגדילו את העוגה אלא כולם קיבלו חלקים קטנים יותר. 

לפי דיווח בחדשות 12, עתה לא תהיה עוד מגבלה. הערכות הן כי התקציב הכולל יגיע ל-2.5-3 מיליארד שקלים. 

בתוך כך, יו”ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף קיים היום (חמישי) פגישה עם ראשי איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים, במטרה לשמוע את טענותיהם ומצוקותיהם – אותם הם מבקשים  לפתור במסגרת הדרישות של יהדות התורה.

“אלו תנאים בסיסיים הנחוצים למען עולם התורה, לא מדובר במותרות”, אמרו המנהלים לשר המיועד.

הם ציינו, כי רבים מבני חו”ל הבאים ללמוד בישראל ואינם בעלי אזרחות ישראלית, זוכים לתקצוב חלקי בלבד – דבר המטיל עול כלכלי כבד על כתפיהם של המוסדות, שמצבם אינו משופר גם כך.

כמו כן תינו המנהלים בפני גולדקנופף את מצוקתם בהעדר קשר תקין עם משרדי הממשלה בתחומי הבריאות, ובדרישות בירוקרטיות המוטלות עליהם כגון אישורי כיבוי אש הנחוצים לקבלת אישור הפעלת מוסד חינוכי.

המנהלים הציגו בכאב את האפליה הקיימת בתקצוב בחורים המשתייכים לחינוך המיוחד, הזוכים לתקצוב חלקי בלבד לעומת מקביליהם במערכת החינוך הכללי. “פוגעים דווקא בחלשים, אלו שזקוקים יותר מכל לתמיכה וסיוע” אמרו.

גולדקנופף שמע בקשב רב את בקשות המנהלים וביקש מיועצו מוטי בבצ’יק לרכז את הפניות על מנת להציגם בפני צוות המו”מ של הליכוד.

המנהלים ביקשו גם לבחון עם אנשי הליכוד את העלאת שכר האברכים והתקצוב המגיע לישיבות לפי בחור.

יו”ר יהדות התורה אמר להם כי הוא לוקח את הדברים לליבו וישמש להם כפה בפגישת המו”מ ובכנסת הקרובה, “דלתי פתוחה בפניכם בכל עת, ולכל מטרה. בחורי הישיבות והאברכים הם בבת עינינו, אנחנו הולכים לכנסת בשליחותם”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלגה לאברכים מבוגרים
    11/11/2022 00:21
    אברך ותיק
  1. מדוע לא דואגים גם לאברכים מבוגרים (שהגיעו לגיל פרישה), שעדיין יושבים ולומדים, שכידוע אינם מקבלים כלום ממשרד הדתות.
    כידוע, אברך שעדיין ממשיך ללמוד, (גם לאחר “גיל הפרישה”), אינו מקבל שום מילגה. ראוי שח”כ החרדיים יתקנו את העוולה הזו, אין בזה שום הגיון. (ובמיוחד שכמות האברכים בגיל הזה אינו גדול כ”כ, מדובר בכמה מאות) הגיע הזמן לתקן את העוול הזה, ואפי’ לשלם רטרואקטיבי מתחילת השנה.
    אברכים אלו ברובם, כבר סבים, שסוחבים חובות רבים מנשואי ילדיהם. ואע”פ שלא מקבלים אגורה שחוקה ממשרד הדתות, ממשיכים לשקוד על התוה”ק. וגם אם לא תדאגו להם, הם ימשיכו ללמוד בכולל, אך כמובן שאם ירווח להם קצת, ותזכו להיות שלוחי דרחמנא, תבורכו.

    • משלם מיסים   11/11/2022 20:10

      צאו לעבוד ותחסכו כסף לפנסיה כל חייכם כמו כל אזרח עובד במדינה.

  2. מה לגבי תקציב החינוך
    11/11/2022 00:57
    מורה
  3. שכר המורים ותקציבים למוסדות
    פתאום לא מדברים על זה?