קריאות בוז לבן גביר באזכרה לרב כהנא – כשהסתייג מחלק במשנתו

ח"כ איתמר בן גביר ספג קריאות בוז לאחר שהסתייג בנאומו באזכרה בירושלים מחלק ממשנתו של כהנא: "זה לא סוד שאני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 19:39

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, נאם היום (חמישי) באזכרה השנתית לזכרו של  הרב מאיר כהנא הי”ד, שנרצח לפני  32 שנים בניו יורק בידי מתנקש ערבי, שנערכה באולם ‘היכל דוד’ בירושלים.

באזכרה השתתפו הרב דב ליאור, ראש ישיבת הרעיון היהודי הרב יהודה קרויזר, יו”ר ארגון להב”ה בנצי גופשטיין וברוך מרזל – ממקימי ‘עוצמה יהודית’, הנמצא כיום בנתק מבן גביר.

הנואם הראשון באירוע היה ח”כ איתמר בן גביר. בנאומו הוא הדגיש כי הוא מכבד את הרב כהנא, שהיה אוהב ישראל גדול – אך לא מסכים עם כל משנתו ודעותיו ביחס לגירוש ערבים וחופי ים נפרדים.

“נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16 כל שנה הגעתי לאזכרה”, אמר בן גביר. “אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה. היו דברים בהיסטוריה ופעולות שונות שהיום שאני פחות מסכים איתם.

“זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי ודאי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודי”.

בתגובה לדברים אלה, ספג בן גביר, המבקש להתמנות לשר לביטחון הפנים,  קריאות בוז.

הח”כ הגיב: “זה בסדר, הכל מותר”.

עם זאת, בסוף דבריו, זכה גם לקריאות תמיכה.

בן גביר פרסם כבר בבוקר את נאומו המלא.

הרב מאיר  כהנא הי”ד נרצח בתום נאום שנשא בניו יורק, בידי אל סייד נוסייר, מחבל בעל זיקה לארגון הטרור אל-קאעידה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות