הגנב הספרותי: פרץ לבית קפה בירושלים – והתיישב לקרוא ספרים

בעל בית הקפה 'תמול שלשום' לא האמין למראה עיניו כשהביט במצלמות האבטחה: איש מבוגר מסתובב לו במסעדה, מעיין בספרים וקורא בעיון ובשילוב ידיים הקדשה על תמונה • שוטרים שהגיע במהירות עצרו אותו • הבעלים לחרדים 10: "לא היה אכפת לו מהאזעקה בכלל. הוא לא ברח"
משה ניסנבוים
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 19:19

תקרית מוזרה במיוחד התרחשה בסופהשבוע בבית הקפה ‘תמול שלשום’, הממוקם בשכונת נחלת שבעה בירושלים. אך למרות כל האורחים שמגיעים אליו, לאדם הזה לא ציפו בעלי המקום.

הבעלים פרסם פוסט היתולי ומשעשע, למרות האירוע המורכב: “כשקיבלתי את ההודעה מהמוקד שהאזעקה פועלת, ציפיתי כרגיל במקרים מסוג זה למצוא במצלמה את חיותה החתולה או סתם רוח רפאים שבטעות הפעילה את האזעקה. בכל זאת מקום עתיק”, כתב בעמוד הפייסבוק של בית הקפה. “כמה הופתעתי כשראיתי איש מבוגר מסתובב לו במסעדה, מעיין בספרים וקורא בעיון ובשילוב ידיים את ההקדשה למשה הנגבי אשר תמונתו תלויה אצלנו. וכל זאת כשהאזעקה מנגנת לו ברקע שירי שבת.

תוך כשלוש דקות הניחו שוטרי לב הבירה המדהימים את ידיהם על הפורץ הספרותי, והנה עוד סיפור חדש נולד לו בתמול שלשום”.

בשיחה עם חרדים 10 מספר הבעלים דן ארליך על התקרית המוזרה: “לא ברור איך הוא נכנס למקום כי לא נגרם נזק או סימני פריצה. זה אולי דרך הכניסה הראשית עם מפתח שהושאר בטעות. הוא הסתובב שם 25 דקות בערך. מה שמוזר שהוא אפילו סידר את הכיסא שהיה הפוך על השולחן והוריד אותו בנחת.

“הוא גם עיין בספרים שונים עם הקדשות שיש לנו במסעדה ולא היה אכפת לו מהאזעקה בכלל. הוא לא ברח כמו בדרך כלל. הוא גם לקח את המפתחות של השירותים שנמצאים בחצר. אנחנו לא מכירים את האיש, הוא מבוגר ולדעתי הוא לא בריא נפשית. לכן גם טשטשנו את התמונה מהפריצה. בעקבות האזעקה המוקד הגיע והם הזעיקו גם את המשטרה שנמצאת הרבה באזור של מרכז העיר. הוא נעצר לכמה ימים ואז הובא בפני שופט.”

בעל המקום, הסופר דוד ארליך הקים את בית הקפה יחד עם דן גולדברג בשנת 1994.

כמה ימים אחרי פתיחת המקום, אירע פיגוע בסמוך אליו. ארליך הלך לעולמו לפני שנתיים וחצי כשהוא בן 61 בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין שדן ארליך שנפטר, מדבר עם העיתונאי. רוח רפאים?
    11/11/2022 13:30
    בת-שבע טובה
  1. או שזה הבן של דוד ארליך? או שדן גולדברג שינה את שם המשפחה?