5 סיבות לבחירה בניהול תיק השקעות חיצוני

כשהיינו קטנים רצינו לעשות הכל לבד ולחוש עצמאיים. עם הזמן החולף, התחזקה אצלנו ההבנה שישנם תחומים בהם עדיף להיעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום, בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר • הדבר נכון גם כשמדובר בעולם ההשקעות ושוק ההון, כאשר אנשים רבים בוחרים בניהול תיק השקעות חיצוני
תוכן שיווקי
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 19:02

ניהול תיק השקעות חיצוני

עוד משחר ילדותנו, כולנו אהבנו לנסות לבצע דברים באופן עצמאי. ככל שבגרנו, התחלנו להבין כי ישנם תחומים בהם עדיף להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע מומחים – הן כדי להגיע לתוצאות המיטביות, הן כדי לפנות לנו זמן לעסוק במה שאנחנו טובים בו ואוהבים להתעסק בו, והן בכדי להימנע מטעויות ונזקים שונים.

בין התחומים הללו נמנית גם ההשקעה בשוק ההון, המחייבת הבנה והיכרות מעמיקה עם עולם ההשקעות והמונחים הכלכליים השונים החל מניירות ערך ועד מדדי מניות, וגם דורשת השקעה של לא מעט זמן.

בהתאם לכך, אנשים רבים המעוניינים להשקיע בשוק ההון, מתחילים ומנוסים כאחד, בוחרים להיעזר בשירותיה של חברת השקעות מקצועית ומנוסה, המעניקה שירות ניהול תיק השקעות חיצוני. המשמעות היא כי המשקיע מפקיד את ניהול תיק ההשקעות שלו בידיה של חברת השקעות, וזאת תמורת דמי ניהול (המשקפים את עלויות התפעול, הזמן המושקע בניהול התיק והידע המקצועי של מנהל התיק), פועלת לניהול התיק בצורה מיטבית ומותאמת אישית למטרות ולצרכים של המשקיע.

כיצד נבנה ומנוהל תיק השקעות חיצוני?

ניהול תיק השקעות חיצוני מבוצע על ידי מנהל תיקים מקצועי, שאוחז ברישיון מתאים לניהול תיקי השקעות מטעם הרשות לניירות ערך. בשלב הראשון של בניית תיק ההשקעות, מנהל התיק יכיר את מאפייני המשקיע, הצרכים והמטרות שלו, יבחן את רמת הסיכון שהוא מעוניין ליטול בהשקעות על מנת להשיג את אותן המטרות. בהתאם לכך, הוא ירכיב את תיק ההשקעות המתאים ביותר עבור כל לקוח.

עולם ההשקעות הוא עולם תנודתי, המצריך בחינה שוטפת ולפעמים ביצוע שינויים והתאמות בפרקי זמן משתנים. לפיכך, גם לאחר בניית תיק ההשקעות, על מנהל התיק לבחון את הרכבו ואת הביצועים שהוא מניב, בכדי לוודא שהוא אכן עומד במטרות והיעדים שהוגדרו.

למה כדאי לבחור בניהול תיק השקעות חיצוני?

כבר הצגנו את התפיסה לפיה בדומה לתחומים אחרים, הדורשים מיומנות ומקצועיות מעמיקה, כך גם בהשקעות בשוק ההון מומלץ יהיה להיעזר בשירותי הניהול של חברה מקצועית . מעבר לכך, יש עוד מספר סיבות טובות לבחירה בניהול תיק השקעות חיצוני:

1. ידע שווה כסף

לידע ולמקצועיות של מנהל השקעות אין תחליף. שנות הלימוד הרבות, מבחני הרשות לניירות ערך והמסגרת המקצועית בה הוא פועל (חברת ההשקעות) – מבטיחים לנו כי הכסף שלנו נמצא בידיים בטוחות ומקצועיות.

2. השקעה מותאמת אישית

בעולם ההשקעות ניתן למצוא מגוון סוגים ואפיקי השקעה שונים. באמצעות מנהל תיק השקעות מקצועי, המבין את המאפיינים, הצרכים, המטרות ורמת הסיכון המתאימה לנו, נוכל לקבל תיק השקעות מותאם בדיוק לפרופיל האישי שלנו.

3. חיסכון בזמן

ניהול עצמאי של תיק השקעות כרוך בביצוען של לא מעט פעולות קנייה / מכירה ומעקב אחר ביצועי התיק. כאשר התיק מנוהל על ידי חברת השקעות מקצועית, תוכלו לחסוך לכם את הזמן היקר, ולהתעדכן מעת לעת על ביצועי התיק.

4. השקעה חכמה

חברות השקעות מקצועיות נעזרות במודלי השקעה מבוססים ובכלים טכנולוגיים מתקדמים. אלו מאפשרים למשקיע להגיע לתוצאות האופטימליות ביותר, לאחר ניתוח מעמיק של הרכב תיק ההשקעות שלו, וקבלת שירות פרימיום.

5. שליטה מלאה על הכסף

ניהול תיק השקעות דרך חברה חיצונית מתאפשר ישירות מחשבון הבנק שלכם וזאת באמצעות ייפוי כוח של המשקיע (אותו ניתן לבטל בכל רגע שתבחרו) לעניין קנייה / מכירה של ניירות ערך. כך, כשהכסף נמצא בחשבון הבנק שלכם, תוכלו להבטיח שליטה מלאה עליו ואף ליהנות מנזילות גבוהה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות