הרצוג: יש לך תדמית שמעוררת דאגה • בן גביר: רוצה שיהיה טוב

הנשיא הרצוג בשיחת התייעצות עם איתמר בן גביר: "מנהיגים בעולם כותבים ושואלים אותי, אולי תרצה להסביר" • בן גביר: "אני לא גזען, רוצה שיהיה טוב לערבים בכל מקום, אבל שיהיה סדר" • "אנחנו נגד גזענות. אי אפשר להגיד ליהודי אתה לא תעלה להר הבית בגלל שאתה יהודי"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 17:58

הנשיא יצחק הרצוג קיים היום (חמישי) שיחת התייעצות עם יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ונציגי מפלגתו.

בסיום הפגישה המליצה עוצמה יהודית על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. לאחר שגם אבי מעוז, נציג נעם, המליץ עליו – קיבל נתניהו 64 ממליצים, והנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה.

הנשיא התייחס בפתח דבריו להקלטה שפורסמה אתמול ואמר לבן גביר: “בגלל שיצאו דברים שאמרתי, חשוב לי לומר אותם כי אמרתי אותם גם לך לפני ואחרי הבחירות – יש תדמית מסוימת לך ולמפלגה שלך שלכאורה, ואני אומר את זה בשיא הכנות, מעוררת דאגה בהרבה מקומות. שאלות שאני נשאל עליהם, אזרחים ומנהיגים בעולם כותבים ושואלים אותי, בסוגיות רגישות מאוד בהיבט ליחס לערבים וביחס לזכויות אדם.

“אני זוכר שהיית לוחם על זכויות אסירים ועכשיו אתה רוצה לקחת את נושא המשילות – אולי תרצה להסביר את הדברים, הבעתי בפנייך חשש גדול. אני דמוקרט, מכבד את דעות הציבור והבעת את דאגות הציבור. אבל יש מדינה לנהל, זו מדינה יהודית ודמוקרטית שגם רואה חשיבות לזכויות האדם ויש לה חובות ליהדות התפוצות בעולם שמודאגת”.

בן גביר התחיל את דבריו ב’עקיצה’, כאשר נשף על המיקרופון ושאל “זה מקליט?”

בן גביר השיב לנשיא: “זאת לא פעם ראשונה שאני כאן ולא פעם ראשונה שאנחנו משוחחים. נדמה לי שבמהלך השיחות המעמיקות שלנו אמרתי לך את משנתי והשקפת עולמי.

“אני לא מכליל את כל הערבים ומסתכל עליהם חלילה כמקשה אחת. חזרתי מאילת עכשיו. פגשתי שם תלמידים מנצרת, היית צריך לראות, אחד אחד ביקשו סלפי. אני חושב שכאשר העולם שומע את העמדות שלי, אנשים מבינים שאני רוצה לעשות טוב לעם ולמדינת ישראל. מצד שני, באנו ליישם מדיניות ימין ולא נתנצל”.

בן גביר הדגיש: “כאשר בעולם שומעים את העמדות שלי, אנשים מבינים שאני רוצה לעשות טוב לעם ולמדינה”.

הרצוג: “גם גזענות שבתוכנו אסור שתהיה”.

בן גביר: “אני לא גזען, אני כן אוהב את העם שלי. רוצה שיהיה טוב לערבים בכל מקום, אבל שיהיה סדר”.

השניים שוחחו גם לגבי הר הבית. הרצוג טען: “בעולם המוסלמי כולו ענין הר הבית מעורר הרבה שאלות, ומאחר שאנחנו רוצים שלום עם שכנינו הנושא הזה רגיש”.

בן גביר ענה: “אנחנו לא באים ואומרים שהר הבית לא מקודש לאחרים, אבל הר הבית זה הלב שלנו. ההיסטוריה שלנו מתחילה משם. ואני מבקש מהנשיא לזכור ולהזכיר את זה בשיחותיו עם גורמים בעולם. ההר קדוש גם לעם ישראל.

“אנחנו נגד גזענות. אי אפשר להגיד ליהודי אתה לא תעלה להר הבית בגלל שאתה יהודי. אי אפשר להגיד ליהודי לא לעלות להר הבית בגלל שהוא יהודי, אני בעד שויון זכויות”.

בהצהרה שמסר בן גביר ביציאתו מבית הנשיא אמר: “התפקיד שלנו הוא לשמור על חיילי צה”ל והשוטרים, לתת להם גב, לדאוג לכך שהשומרים יקבלו את כל הגיבוי ולגרום לכך שאזרחים לא יפחדו להסתובב במדינת ישראל. כל כך הרבה אנשים מצפים ומקווים, פונים אליי ומבקשים שנעשה סדר, זה החלום שלי.

“זה לא סוד שיכולנו לחתור לתיקים אחרים עם מיליארדי שקלים. רבים אמרו לי שביטחון הפנים זה בית קברות לפוליטיקאים. אני לא מפחד כי אכפת לי ממדינת ישראל, אכפת לי מהעם שלי,  מהילדים שמסתובבים ברחובות. זה המטרה לשם אנחנו חותרים ורוצים לשמור על הביטחון על הזהות היהודית של המדינה ולהציל את מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות