גולדקנופף רצה יישום הסכם אביתר, סמוטריץ דרש 2.5 מיליארד לישיבות

מרכיבים ממשלה: נציגי המפלגות מגוש הימין - יהדות התורה, ש"ס, הציונות הדתית ועוצמה יהודית - התייצבו היום לפגישות עם אנשי צוות המו"מ של הליכוד, בראשו עומד ח"כ יריב לוין
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 17:12

המו”מ הקואליציוני לקראת הרכבת ממשלה כבר בשבוע הבא נמשך: היום התייצבו נציגי המפלגות מגוש הימין – יהדות התורה, ש”ס, הציונות הדתית ועוצמה יהודית – לפגישות עם אנשי צוות המו”מ של הליכוד, בראשו עומד ח”כ יריב לוין.

לפי שעה, על פי תמונת התיקים הבכירים המסתמנת, יו”ר ש”ס אריה דרעי יכהן כשר האוצר, בעוד סמוטריץ’ מתקרב לתיק הביטחון.

מה דורשים ביהדות התורה?

לפי ‘מעריב’, בעקבות הודעת הליכוד כי המפתח יהיה שר לכל שני ח”כים, ביהדות התורה דורשים תיק נוסף עבור ח”כ מאיר פרוש – מלבד תיק השיכון עבור יצחק גולדקנופף. בנוסף תפקיד יו”ר ועדת הכספים יועבר לח”כ משה גפני וסגן שר במעמד שר או יו”ר ועדה גדולה עבור יעקב אשר או אורי מקלב. העדיפות היא לוועדת החוקה.

מלבד הדרישות התקציביות ופסקת ההתגברות, יו”ר אגודת ישראל ח”כ יצחק גולדקנופף הכניס להסכמים הקואליציוניים כדרישה גם את המתווה להסדרת אביתר. גולדנקופף נענה בכל לבקשת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, לאחר סיור מקצועי בשומרון ופגישות עבודה משותפות בנושאי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון.

במה חושקים במפלגת ש”ס?

בש”ס דורשים שאריה דרעי יכהן כשר האוצר – כך שהמפלגות החרדיות ישלטו על הכלכלה במשרד האוצר ובוועדת הכספים. חבר הכנסת יעקב מרגי יכהן כשר הפנים או שר הנגב והגליל, ויעקב אביטן ישמש כשר הדתות. עוד דרישה בשס,  שיואב בן צור ישמש כסגן יו”ר הכנסת. בנוסף, במפלגה דרשו כי שניים מתוך חברי הכנסת ינון אזואלי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטן ומשה ארבל יעמדו בראשות שתי ועדות, אחת מהן תהיה ועדת הכלכלה והשנייה ועדת הרווחה.

מה רוצים בציונות הדתית?

הדרישה היא שיו”ר הציונות הדתית ישמש כשר הבטחון, חבר הכנסת אופיר סופר שר הרווחה, חברת הכנסת מיכל וולדיגר כסגנית שר הרווחה, וחברת הכנסת אורית סטרוק כשרת ההתיישבות.

במפלגה דורשים במ”ו להכפיל את תקציב הישיבות הדתיות והחרדיות ל-2.5 מליארד שקל. לפי הדרישה, ערך הנקודה יעמוד באופן קבוע על סך 800 שקל על כל בחור ישיבה ו-1400 שקל על אברך.

מה רוצה איתמר בן גביר? 

מפלגת עוצמה יהודית דורשת במו”מ ליישם את הבטחת הבחירות כי חבר הכנסת איתמר בן גביר יהיה השר לביטחון הפנים, ח”כ אלמוג כהן יכהן כיו”ר הוועדה לביטחון הפנים ויצחק וסרלאוף כשר החינוך או התחבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות