בדרך ל-64 ממליצים לנתניהו: שידור חי מסבב ההתייעצויות של הנשיא

אל בית הנשיא מגיעים היום 6 סיעות להרצוג על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה • מקלב לנשיא: "החרדים תורמים למדינה יותר מכל ציבור אחר, אנחנו הכתובת לכלל האזרחים" • ביום ראשון יטיל הרצוג על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה
חרדים 10
ט"ז חשון התשפ"ג / 10.11.2022 10:27

 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך היום (חמישי) את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת.

על פי הנוהג, הנשיא נפגש עם נציגי הסיעות, שומע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

היום פתחו את סבב ההתייעצויות בבית הנשיא נציגי סיעת יהדות התורה –  חברי הכנסת יצחק גולדקנופף, אורי מקלב, מאיר פרוש, יעקב אשר ומוטי בבצ’יק – שהמליצו על נתניהו.

ח”כ אורי מקלב אמר לנשיא: “בכל דיוני הכנסת אנחנו הכתובת לכל האזרחים, אנחנו היינו הכתובת לנכים, לחקלאים ולוועדי העובדים, אנחנו המצטיינים בחקיקה. אי אפשר להגיד שהחרדים אינם תורמים למדינה, אנחנו מרגישים ערבות הדדית לעם ישראל, בחברה החרדית ישנה פעילות וולונטרית בתחום שהמדינה הייתה צריכה לטפל בו מאות ארגוני צדקה וחסד לכלל המגזרים”.

מקלב הוסיף: “במערכת הבחירות הסתובבנו בכל הארץ וקיבלנו עשרות אלפי קולות מהמגזר הכללי, פגשנו אנשים שאינם חרדים והם היו מודאגים מאוד, אנשים שמחפשים בתי כנסיות ומקוואות. פגשנו אנשים מודאגים ממערכת החינוך – ילד ישראלי יכול לעבור את הלימודים מבלי לדעת על מעמד הר סיני, לצערנו הוא ילמד יותר על יוחנן המטביל בברית החדשה מאשר התנ”ך, ישנם מושגי ליבה שאינם נלמדים”.

ח”כ יעקב אשר אמר לנשיא: “העם אמר את דברו בבחירות ויצא להצביע בהמוניו בעד זהות יהודית ומסורתית למדינת ישראל, זה היה על השולחן בבחירות האלו וכל מצביעי גוש הימין ידעו שבהצבעתם הם הולכים לחזק את המדינה היהודית.

“ואוסיף עוד משהו – הרי בוויכוח על זהותה היהודית של המדינה הציבור הערבי איננו צד, כך שאם ניקח את הציבור היהודי יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית, וזה למרות ובגלל כל מה שספגנו, קמפיין ההפחדה כאילו מקימים פה מדינת הלכה ושלטון אייטולות. ההכרעה ברורה וצריך לכבד אותה”.

אחריהם יגיעו נציגי סיעת הציונות הדתית עם שבע המלצותיהם, גם כן על יו”ר הליכוד נתניהו, ואז יגיעו אל בית הנשיא נציגי סיעת ישראל ביתנו שלא ימסרו את ששת המלצותיהם למועמד כלשהו.

אחר הצוהריים יגיעו ששת נציגי סיעת עוצמה יהודית שיתמכו בנתניהו, אחריהם יגיעו נציגי סיעת נעם שכוללת ממליץ אחד (על נתניהו), ובערב יגיעו נציגי סיעת רע”ם שלא ימליצו על אף מועמד. מחר יגיעו שאר הממליצים – נציגי חד”ש-תע”ל שלא ימליצו על אף מועמד ונציגי מפלגת העבודה שצפויים להמליץ על יאיר לפיד.

ביום ראשון יטיל הנשיא על נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות