דרעי מאיים: “אם תהיה התנגדות למינוי שלי לשר” – זה מה שנעשה

יו"ר ש"ס: "אם חלילה תהיה התנגדות, אני מודיע שזה יהיה מבחן המשילות הראשון של הממשלה הזאת" • "הציבור ידע כל מה שיש לדעת על נתניהו ועליי, ובכל זאת קיבלנו רוב" • מתנגד לפיטורי היועמ"שית, אבל הזהיר: "אם נראה שינוי מגמה - נצטרך להחליט"
חרדים 10
ט"ו חשון התשפ"ג / 09.11.2022 21:07

יו”ר ש”ס אריה דרעי התייחס, בראיון ל’משפחה’, לאפשרות כי מינויו לתפקיד שר ייפסל על ידי בג”ץ, אם תוגש עתירה נגד כהונתו בשל קלון – ואמר: “אם חלילה תהיה התנגדות, אני מודיע שזה יהיה מבחן המשילות הראשון של הממשלה הזאת”.

דרעי הוסיף כי הסיבה לכך נעוצה בהחלטת הבוחר: “אין סיבה משפטית להתנגד. הציבור ידע כל מה שיש לדעת על נתניהו, עליי ועל כל הגוש – ועם זאת קיבלנו רוב גדול והציבור מצפה מאיתנו למשול, ושאנחנו נפעל על פי חוק. לכן אני מקווה שהם לא יפריעו לנו בעניין הזה. יש לי יסוד להניח שלא נצטרך להגיע לזה, אבל אני אומר ולא כהתרסה ולא בכעס – קיבלנו מנדט מהציבור ואין שום סיבה שבעולם שמישהו ינסה להתערב נגד רצון הבוחר”.

בהמשך התייחס דרעי לאפשרות כי היועצת המשפטית לממשלה, עו”ד גלי בהרב מיארה תפוטר – ואמר: “אני נגד זה”.

עם זאת הוא ה וסיף כוכבית אזהרה: “אם פתאום נראה שינוי גישה, ופתאום נתחיל לקבל חוות דעת שכל מה שאנחנו עושים לא חוקתי או לא מידתי – נבין שיש פה שינוי מגמה ונצטרך להחליט”.

בראיון אישר דרעי, לראשונה, את ההסכמות עם איילת שקד, לפיהן היא לא תפרוש מהמרוץ בבחירות למרות שאינה עוברת את אחוז החסימה ובגוש הימין יפסיקו לתקוף אותה.

“אחרי שלמדתי בצורה יסודית מאד את המחקרים”, אמר דרעי. “הגעתי למסקנה שאסור לנו בשום אופן לגרום לכך שהיא תוריד את המועמדות. להפך, יש לנו אינטרס שהיא תישאר משתי סיבות: הראשונה – כי היא מעלה את אחוז ההצבעה, והשניה – שהיא לקחה קולות מגנץ ולא מאיתנו. שיתפתי את נתניהו בתובנות, הוא שמע אותי, למד אותן ומאז, לזכותו ייאמר, הוא שינה כיוון מקצה לקצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחהההה
    10/11/2022 07:45
    אורי
  1. עם הקלון תבוא הקריסה של המושחתים האלה .