משה ארבל: הבוחרים רוצים את אריה דרעי סביב שולחן הממשלה

האם ח"כ משה ארבל מעוניין בתפקיד שר הרווחה? האם יו"ר ש"ס עושה את דרכו למשרד האוצר? ומה דעתו על דבריו של משה אבוטבול, כי אם השמאלנים יעזבו - זה יפתור את מצוקת הדיור? "אזרחי מדינת ישראל באו בהמוניהם, והצביעו לראש המפלגה. אני לא רואה שיש כאן שום פגם"
יוני גרין
ט"ו חשון התשפ"ג / 09.11.2022 13:19

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ברדיו 103FM, והתייחס לחלוקת התיקים בממשלה החדשה.

הח”כ מש”ס הדגיש, כי הם מתכוונים לעשות הכל בכדי לעמוד בהבטחותיהם לטובת ציבור הבוחרים, בין היתר להקציב מיליארד שקלים לטובת חלוקת כרטיסי מזון לנזקקים, והקמת ראשות ממשלתית למלחמה בעוני. “אנחנו בוחנים את כלל ההצעות, אבל אני חושב שבסופו של דבר, סוגיית חלוקת התיקים היא משנית. במידה ואריה דרעי יקבל את תיק האוצר ולא נגיע להסכמה כוללת של כל השותפים הקואליציוניים על הערכים שעליהם אנחנו נאבקים, אין לזה שום משמעות”.

כשנשאל האם הוא מעוניין לקבל את תפקיד שר הרווחה, השיב כי יש טובים וותיקים ממנו במפלגה: “אני ב־2014 הייתי יועץ פרלמנטרי. איזהו חכם היודע את מקומו. לדעתי, יו”ר ועדה זה תפקיד ראוי ומכובד. אנחנו באנו לעבוד קשה לטובת אלו שהצביעו עבורנו, ואלו שהתנגדו לנו”.

בהמשך התייחס לדבריו של ח”כ  משה אבוטבול, שאמר בריאיון בערוץ 14 כי אם השמאלנים יעזבו את הארץ – זה יפתור את מצוקת הדיור.

ארבל טען כי עצם הדיבור על רילוקיישן, הוא שיח רע. “למרות חילוקי הדעות אנחנו נועדנו לחיות כאן יחד – יהודים, חילונים, דתיים, וערבים. אנחנו נועדנו לחיות כאן כולנו יחד, ואנחנו יכולים וצריכים לעשות את זה.

“בהקשר לדבריו של אבוטבול – אני באופן אישי פחות מתחבר לסגנון ולא תמצאו אותי מדבר ככה. לא שמעתי את הריאיון כולו, ולכן לקחת כותרת בשביל שזה יהיה מעניין אז אני לא ממש יכול להגיב. אני חושב שבסופו של דבר, נכון לכולנו לדעת ולהבין ולהסכים שבאמת אנחנו עם אחד ויש לנו הרבה טוב משותף, ויש מקום לעבוד בו.

“אני רוצה להזכיר לכולם, שאני כחבר אופוזיציה בכנסת הקודמת קידמתי חקיקה לזכויות אסירים יחד עם גבי לסקי ממרצ – יש בינינו תהום פעורה, אבל על מה שאנחנו כן מסכימים אנחנו חייבים לעבוד יחד, לטובת כל עם ישראל”.

המגישים ביקשו לדון גם ‘סעיף הנכד’.

אנחנו רואים שגלעד קריב אומר שזו הכרזת מלחמה ביהודי התפוצות. מה אתה אומר?

ארבל:  “אני רוצה לנהל את המשא ומתן הקואליציוני לא מעל גלי האתר. כל עוד לא יצא הסכם שכתוב בו מה שהצגתם, אני לא אגיב. מטרת העל של חוק השבות היא שמדינת ישראל תהיה בית ליהודי העולם. מיהו יהודי זו סוגיה שהעלתה הרבה מאוד טונים במדינת ישראל”, הסביר.

הוא הוסיף:  “השאלה היא על חוק השבות שהיא מביאה לישראל רבבות אנשים שאינם יהודים לפי ההלכה. אני עדיין לא יודע לומר מה הסטטוס של הדרישה, אבל יש פה שאלה משמעותית – מה התכלית של חוק השבות? וזה גם באופן ישיר אמור להשליך. אני מבין את המחיר ואני לא קובע את הדבר. צריך לבחור את הנושא הזה לעומק”.

על אריה דרעי אמר, כי העבירות שבגינן הוא הורשע הן עבירות מהרף הנמוך ביותר. “ההרשעה התקיימה לפני עשור. האם אנחנו רוצים להטיל כתם על אדם כל ימי חייו כאשר בא ציבור של למעלה מ־400 אלף אזרחים שהכיר את הסוגייה הזו ובחרו בו? אזרחי מדינת ישראל באו בהמוניהם, והצביעו לראש המפלגה אריה דרעי. אני לא רואה שיש כאן שום פגם. בכל מקרה אני חושב דווקא מתוך תפיסת עולם דמוקרטית, אנחנו חייבים לכבד את רצון הבוחר, שבחר באופן חד וברור שהוא רוצה את אריה דרעי יושב סביב שולחן הממשלה בתפקיד בכיר”.

על פסקת ההתגברות, אמר: “כדי לחזק את אמון הציבור בבית המשפט, מדינת ישראל חייבת את זה. זה לגיטימי לחלוטין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות