הרצוג הכחיש בקולו: “אינני פועל להקמתה של ממשלה כזו או אחרת”

הרצוג קיבל את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25: "אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות" • אלקין: לא נמליץ על נתניהו, אבל להמליץ על מישהו אחר זה פתטי
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשפ"ג / 09.11.2022 11:05

שבוע לאחר הבחירות: נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל היום (רביעי) לידיו את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25, ויחל בסבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות השונות בכנסת – שבסופן יטיל את המנדט להרכבת ממשלה על בעל הסיכוי הגדול ביותר.

נשיא המדינה אמר: “לנבחרי הציבור אני פונה ואומר: לצד ויכוח פוליטי תוסס והכרחי, לצד הכרעות וקבלת החלטות, לצד אי ויתור על תפיסת העולם – אסור לוותר בשום פנים ואופן על ה-יחד שלנו. האחריות לכך מוטלת על כולנו, אך במרחב הפוליטי היא מוטלת בראש ובראשונה על כל צדדיו של בית המחוקקים על סיעותיו השונות.”

“בהקשר הזה אני מבקש להתייחס לניסיון לגרור אותי לתוך המאבקים הפוליטיים של הרכבת הממשלה, ולהדגיש: תוצאות הבחירות ברורות ועל כולנו לכבד אותן. אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות; אך בניגוד לפרסומים, לא פעלתי ואינני פועל בִּדְחִיפָה להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, ואינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית, ולה בלבד.”

הנשיא הוסיף: “בכוונתי להשלים את הליך ההתייעצויות עד יום שישי, ולהטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. תודה לכולכם”.

סבב ההתייעצויות יחל בשעות הצהריים ויימשך, כאמור,  עד ליום לשישי.

בגוש נתניהו המצב ברור: הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה צפויים להמליץ על יו”ר הליכוד, כך שיוכל להקים קואליציה של 64 ח”כים.

מנגד, בגוש המרכז־שמאל ראשי המפלגות מסוכסכים ביניהם, ולפיד יש רק 28 ממליצים.

זאב אלקין מהמחנה הממלכתי הסביר הבוקר, בראיון בגלי צה”ל, את החלטת המפלגה שלא להמליץ על מועמד לראשות הממשלה בבית הנשיא.

“בוודאי לא נמליץ על נתניהו, אבל להמליץ על מישהו אחר בתוצאות האלה זה פתטי. תוצאות הבחירות ברורות ואין טעם לשחק את המשחק הזה בכאילו”, אמר.

בנוסף הבהיר: “אין לנו שום בעיה לשתף פעולה עם ‘יש עתיד’, עשינו את זה כל השנה האחרונה ונעשה את זה גם באופוזיציה. לא צריך אותנו כדי למתוח ביקורת על התנהלות לפיד במערכת הבחירות – כל פרשן עושה זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות