עוה”ד ברח מלוגנסק לקייב, קבע מזוזה והניח תפילין לראשונה • צפו

בעיצומן של ההפגזות, מצאו אנשי חב"ד בקייב את אלכסנדר, עורך דין יהודי שברח מלוגנסק שנכבשה על ידי המורדים הפרו-רוסים אל הבירה האוקראינית • לאחרונה קבע מזוזה לשמירה בביתו והניח תפילין לראשונה בחייו
נתן פרל
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 15:29

גם בימים של הפגזות על העיר קייב והפסקות חשמל – ממשיכים שליחי חב”ד בפעולות הפצת היהדות ושמירה על קשר עם יהודי קייב.

בין השאר, עורכים השליחים בעיר את ‘מבצע מזוזה’. במסגרת המבצע הם עוברים עם מזוזות בין בתי יהודים, מספרים להם על חשיבות המצווה ועל השמירה המיוחדת שמעניקה המזוזה לבית – וביחד עם התושבים הם קובעים מזוזה.

אחד מהם הוא אלכסנדר, עורך דין שברח מלוגנסק בזמן הכיבוש הרוסי, וכעת שוהה בקייב.

“באופן טבעי יהודים מחפשים קשר וכל אפשרות לשמירה והגנה. אנחנו שמחים להיות שליחים ולהשאיר את היהודים בקייב מחוברים אחד לשני ומשתדלים להעניק כל מה שאפשר. אנחנו דואגים למזון, למקום לינה, לביגוד ולתרופות ככל הניתן”, אומר הרב יונתן מרקוביץ, רבה הראשי של קייב ושליח חב”ד.

“במסגרת מבצע מזוזה עוברים השליחים מבית לבית, מחפשים יהודים שלא הצליחו להימלט ומציעים להם מזוזה לשמירה על הבית וכל סיוע נוסף שיצטרכו. במסגרת זו, פוגשים השליחים יהודים שעוד לא יצרנו איתם קשר ולעיתים אף כאלה שלא זכו עד היום לקשר עם היהדות”.

בימים האחרונים, הגיעו שליחי חב”ד לביתו של אלכסנדר, עורך דין יהודי מקומי, שעבר בשנת 2014 מלוגנסק מאימת הכיבוש הרוסי.

הרב מרקוביץ מוסיף, כי מאז שהחלה המלחמה עם רוסיה לא היו לאלכסנדר כוחות להוסיף ולברוח – והוא נשאר בקייב, תוך שהוא מנסה להסתתר ולשמור על נפשו.

“אלכסנדר שמח על ההזדמנות לקשר עם היהדות ולאחר ששיתפתי אותו בחשיבות מצוות המזוזה, קבענו יחד מזוזה בביתו. מיד לאחר מכן, הוא הניח לראשונה בחייו תפילין ובכך זכה לקיים שתי מצוות חשובות.

“כמו בכל זמן ב-22 השנים האחרונות, וכמו בזמן המלחמה – אנחנו נמשיך בפעולות שלנו לסייע ליהודים בגשמיות וברוחניות. אתגרי המלחמה הפכו את השליחות למסירות נפש של ממש מחד והגדילו את צרכי הקהילה היהודית בקייב מאידך. אנחנו גם ממשיכים לשמור על קשר ולדאוג לחברי הקהילה שהצליחו להימלט מאוקראינה ונמצאים במדינות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות