כוכב הכדורגל מגבה את סמוטריץ’: חייבים לשנות הפליית שומרי שבת

שחקן נבחרת ישראל לשעבר תומך בחבר הכנסת מהציונות הדתית , שקרא אתמול להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת: "מי כמוני יודע עד כמה הקונפליקט בין שמירת מסורת לבין האהבה למגרש קורע את הלב כל שבת מחדש"
יוני גרין
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 13:05

על רקע הסערה שעוררה קריאתו של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת: השר המיועד מהציונות הדתית זכה הבוקר (שלישי) לתמיכה מצד שחקן נבחרת ישראל לשעבר, עידן טל, שחזר בתשובה בשנים האחרונות – וכיום מגדיר עצמו כחרדי.

הכדורגלן הבכיר לשעבר: “ההפליה שקיימת כלפי שומרי שבת במבנה הליגה הבכירה בכדורגל חייבת להשתנות. מי כמוני וכמו רבים מחבריי בענף שיודעים עד כמה הקונפילקט בין שמירת מסורת לבין האהבה למגרש קורעת את הלב כל שבת מחדש”.

טל הוסיף: “גם לשחקני כדורגל מגיע יום חופש במדינת ישראל והלוואי שיבוא השינוי כמה שיותר מהר לטובת השיוויון וערכי היהדות שחשובים לרוב אזרחי ישראל.

אני מגבה את הטענות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ שמצביעות על הקונפילקט באופן חד והוגן לטובת קידום ספורט לכולם באופן שיוויוני”.

הגיבוי המשמעותי מכדורגלן שקריירת המשחק שלו מדברת בעד עצמה עשויה להגביר את המחאה נגד קיום משחקי כדורגל בשבת.

טל נאבק בעבר לשינוי ימי המשחק בליגה לטובת שומרי המסורת בתקופת כהונתה של מירי רגב כשרת הספורט, אך אז נכשל הניסיון והמחאה בנושא ירדה מסדר היום.

בשנים האחרונות חזר טל בתשובה והמשיך לשמור על קריירה בתחום. הוא מרכז את תחום הכדורגל בוינגייט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבת לכולם
    08/11/2022 18:21
    שבת מנוחה
  1. א. השחקנים שהשבת יקרה להם לא יעבדו בשבת.
    ב. הקהל שהשבת יקרה להם לא יגיעו למשחקים בשבת
    ובא לציון גואל.