הרצוג רוצה ממשלת אחדות: פנה לגנץ ולפיד לחבור לביבי

שבוע לאחר ניצחון הימין בבחירות: הנשיא יצחק הרצוג פנה ללפיד וגנץ בבקשה שיקימו עם נתניהו ממשלת אחדות • השניים הבהירו שלא ייכנסו לממשלה, אבל הרצוג פנה שוב אחרי הסירוב הרשמי • תגובת בית הנשיא: "לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 12:08

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה היום (שלישי) לראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ בבקשה להקים ממשלת אחדות.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, לפיד וגנץ כבר הבהירו בעבר שלא ייכנסו לממשלה עם נתניהו, אבל הנשיא פנה שוב אחרי הסירוב הרשמי שלהם.

פניית הרצוג מגיעה כאשר המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגות ‘גוש נתניהו’ כבר יצא לדרך, ולא ברור האם יש היתכנות למהלך.

המאמץ העיקרי של הנשיא צפוי להיות בחזית גנץ.

מבית הנשיא הכחישו את הדיווח: “בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה”.

גם במחנה הממלכתי הכחישו את הפרסומים, לפיהם הנשיא שוחח עם שר הביטחון בני גנץ למען הקמת ממשלת אחדות רחבה תחת נתניהו.

“נשיא המדינה לא פנה לשר הביטחון ויו”ר המחנה הממלכתי בנושא כניסה לממשלת אחדות. פנינו לאופוזיציה”, נמסר בהודעת המפלגה.

מסקר חדשות 13 שפורסם ביום ראשון עולה, כי  47 אחוזים מהציבור בישראל תומכים בממשלת אחדות של בנימין נתניהו יחד עם בני גנץ או יאיר לפיד, לעומת 41 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים.

בפילוח לפי הצבעה: בקרב מצביעי גוש לפיד  השיבו 61 אחוזים כי הם בעד ממשלת אחדות, לעומת 22 אחוזים שמעדיפים ממשלת ימין-חרדים ו-17 אחוזים שענו כי הם לא יודעים.

בקרב מצביעי גוש נתניהו, 83 אחוזים תומכים בממשלת ימין-חרדים, לעומת 15 אחוזים בלבד שהשיבו כי הם מעדיפים ממשלת אחדות, ו-2 אחוזים שהשיבו כי הם לא יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות