איזה צדיק: זה מה שעשה יואל דוד ז”ל עם שטר 100 דולר שחסך • צפו

יואל דוד לנאו ז"ל, בן ה-9 שנהרג לפני שבועיים בתאונת דרכים בירושלים, תועד מעניק שטר של 100 דולר מ'דמי חנוכה' שקיבל - לשליח חב"ד בקייב, עבור בניית מקווה טהרה
אבי כץ
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 11:57

תיעוד מצמרר: הילד הטהור יואל דוד לנאו ז”ל שנהרג לפני ימים ספורים בתאונת דרכים מזעזעת בירושלים, תועד מעניק שטר של מאה דולר מדמי החנוכה שקיבל, לשליח הרבי באוקראינה הרב מרדכי לבנהרץ, עבור בניית מקווה הטהרה

יואל דוד לנאו ז”ל, בנם של שליחי חב”ד בקייב הרב דניאל ורעייתו נחמה, שנהרג לפני שבועיים בתאונת דרכים קטלנית ברחוב שרי ישראל בירושלים, כאשר חזר מהת”ת בו למד מאז פרוץ המלחמה באוקראינה – היה ילד “רוחני”, כפי שהגדירה אותו אימו.

שבועיים אחרי שנהרג מתפרסם  סרטון וידאו מלפני כשנתיים, בו מתועד יואל דוד בן ה-7 מעניק שטר של מאה דולר לשליח חב”ד במזרח קייב, הרב מרדכי לבנהרץ – עבור מקווה טהרה חדש שנבנה באזורם.

היה זה בעיצומו של הקמפיין לבניית המקווה במקום.

את הכסף, סיפר יואל דוד, הוא קיבל כ”דמי חנוכה” – והחליט להעניק אותו לבניית המקווה. בניית המקווה הושלמה לפני מספר חודשים.

הרב דניאל לנאו, אביו של יואל דוד ז”ל, היה מהפועלים מאחורי הקלעים למען בניית המקווה.

“במשך שנים לא היה מקווה באזור שלנו”, סיפר הרב לנאו השבוע, בשיחה שפורסמה ב’כפר חב”ד’, “ובכל בוקר הייתי נאלץ לנסוע למקווה בחלק השני של העיר, מרחק של כשעה או שעה וחצי נסיעה הלוך וחזור, כדי לטבול במקווה. הקפדתי על כך. במרכז העיר יש שני מקוואות. לפני כשלוש שנים התחלנו לבנות באזור שלנו את המקווה לגברים וסמוך לפרוץ המלחמה התחלנו להשתמש בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צאן קדשים, קדש קדשים
    08/11/2022 21:13
    ישראלי
  1. צאן קדשים, קדש קדשים