100 שוחטים נערכים לשביתה מיום ראשון: צפוי מחסור בעופות טריים

חמישית מעובדי ענף השחיטה נערכים לשביתה: עובדי חברת 'זבח טוב' מוחים על תנאי העסקתם • טוענים: תנאי עבודה קשים, עבור תשלום נמוך במיוחד • שוחט: "היחס שאנחנו מקבלים, התנאים וההתעמרות, מתאימים לעולם של אדונים ועבדים"
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 10:38

100 שוחטי עופות, המהווים כחמישית מכוח העבודה בענף, הכריזו על סכסוך עבודה – ועשויים לפתוח בשביתה כבר ביום ראשון הקרוב. כך מדווחת היום (שלישי) איילת ברון בחדשות 12.

השוחטים הודיעו כבר הבוקר לרשתות השיווק על העיצומים המתוכננים, שצפויים לייצר מחסור בעופות טריים בתחילת השבוע הבא – החל מיום שני או שלישי.

בחברת ‘זבח טוב’ עובדים כ-100 שוחטים, מתוך כ-600 שוחטים בכל הענף.

עובדי המשחטה טוענים לתנאי עבודה קשים, עבור תשלום נמוך במיוחד. לדבריהם, התשלום נמדד, בין היתר, לפי מספר העופות שנשחטים בשעה – מה שגורם לשוחטים לשחוט עשרות עופות בדקה כדי לעבור את שכר המינימום.

מלבד הפגיעה בתנאי העובדים, לטענתם שיטת עבודה זו עלולה גם לפגוע בבריאות הצרכנים.

גורמים ברשתות מזהירים כי במקרה ששביתה כזו אכן תצא לפועל, צפוי מחסור במדפים – אך מאחר שישנם ספקים נוספים,  הם לא צפויים להתרוקן לגמרי.

בשיחה עם חדשות 12 הסביר ג׳, שוחט: “אנחנו בסך הכול רוצים לפרנס בכבוד את המשפחות שלנו, ברוך השם יש לי 7 ילדים וכל מה שמעניין אותי הוא להביא אוכל הביתה”.

ג’ הוסיף:  “היחס שאותו אנחנו מקבלים, התנאים וההתעמרות, מתאימים לעולם של אדונים ועבדים. כל בוקר אני מגיע למפעל בעצב גדול, שנים ארוכות”.

בחברת ‘זבח טוב’ בחרו שלא להגיב לחדשות 12 לטענות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהצלחה,
    08/11/2022 18:03
    אנונימי
  1. בהצלחה,

  2. די לעושק השכירים החרדים
    09/11/2022 00:21
    אור להאיר
  3. שימו לב ניצול עובדים חרדים ע”י מעסקים חרדים בטענה שהם מחויבים לעובד רק מה שמגיע לפי דין תורה וכל התנאים הסוציאליים אינם מופיעים בספרי ההלכה בושה וחרפה (השוחטים הנ”ל עוברי קבלן חרדי)