שמעון שרד פיגוע תופת כתינוק – והציל את אליהו שנדקר בפיגוע בשבת

אליהו דהן, הצעיר החרדי שנפגע באורח קשה בפיגוע דקירה בשבת לפני כשבועיים נפגש עם שמעון לוי, בעצמו ניצול פיגוע התאבדות - שהציל את חייו • "אני מבין שאלוקים נתן לי זכות להציל חיים של אדם אחר, כמו שהצילו את החיים שלי"
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 00:17

אליהו דהן, צעיר חרדי בן 23, נפצע קשה בפיגוע דקירה בשבת לפני יותר משבועיים. מי שמצא אותו מדמם ברחוב והציל את חייו הוא שמעון לוי – גם הוא ניצול פיגוע בימי האינתיפאדה השנייה.

השבוע השניים נפגשו במרכז הרפואי שערי צדק, וענבר טויזר תיעדה בחדשות 12 את המפגש המרגש.

“אחי, הצלת חיים. אני חייב לך את החיים שלי ובעזרת השם אזכה לעמוד על שתי רגליי ואבוא להגיד לך תודה”, אמר דהן ללוי.

“אני זה שצריך לומר לך תודה”, השיב לוי.

לפני כעשרים שנה, כשהיה בן חצי שנה בלבד, ניצל שמעון מפיגוע התאבדות בשכונת בית ישראל בירושלים, בו נהרגו תשעה אזרחים. “מחבל מתאבד התפוצץ עליי ועל ההורים שלי, עם מטען של 35 קילו חומר נפץ, עפתי באוויר מההדף למרחק שלושה מטרים ונפלתי מתחת למכונית בוערת. יו”ר זק”א נכנס לתוך הלהבות וסיכן את חייו כדי להוציא אותי משם, שניות לאחר מכן הרכב התפוצץ.

“היום אני כאן וכל כך מתרגש לראות אותך איתנו: מחייך וחזק, אני מבין שאלוקים נתן לי זכות להציל חיים של אדם אחר, כמו שהצילו את החיים שלי”, שיחזר שמעון לוי.

אליהו מתקשה לזכור את רגעי האימה של הפיגוע בשבת ומאמץ את זכרונו: “ראיתי את הסכין והבנתי שנדקרתי. אני זוכר שבשניות הראשונות ניסיתי להוציא את הסכין אבל לא הצלחתי לזוז”.

אבל שמעון זוכר היטב: “באנו מכיוון הגינה, ולפני שהגעתי אליך שמעתי אותך צועק ‘הצילו’. בהתחלה חשבתי שאלו ילדים משחקים, התקדמתי וראיתי את המחבל צועק ובורח לכיוון הכביש.

“רצתי אליך וראיתי שניסית לקום. הסברתי לך שאסור לך לזוז, עצרתי את הדם, והחזקתי את הסכין. אני זוכר ששאלת אותי אם תצא מזה בחיים”.

ולמרות שזכרונו מהאירוע נפגע, אליהו שחזר: “אני זוכר ששאלתי מיליון פעם את כל מי שהיה לידי: אני אצא מזה בחיים?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות