סמוטריץ’ יוצא נגד משחקי כדורגל בשבת: “הדרה שחייבת להיפסק!”

יו"ר הציונות הדתית שיגר במכתב ליו"ר מנהלת הליגה בכדורגל: "הדרת מחצית מהציבור הישראלי מהכדורגל הן כצופים והן כשחקנים פעילים חייבת להיפסק. מדובר בצעד שאינו דמוקרטי, אינו ספורטיבי ואינו יהודי"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 16:00

פחות משבוע לאחר הבחירות: יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, פנה היום (שני) במכתב לארז כלפון, יו”ר מנהלת הליגה בכדורגל, ודרש לשנות את המצב בו מתקיימים משחקים בשבת.

סמוטריץ’, שיתמנה לשר בכיר בממשלה הבאה, כתב: “מצער מאוד לראות שמבחינתכם קהלים חדשים אינם כוללים את קהל האוהדים שומר השבת והמסורת בישראל. בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות”.

עוד נאמר במכתב: “הדרת מחצית מהציבור הישראלי מהכדורגל הן כצופים והן כמשתתפים פעילים חייבת להיפסק, מדובר בצעד שאינו דמוקרטי, אינו ספורטיבי ואינו יהודי.

“בשנה וחצי האחרונות התכנסנו עם נציגי משרד הספורט ברצון לפתוח את השערים ולצמצם את הדרת הילדים והמשפחות שומרות השבת מהמגרשים, נדמה שרוח השר והמשרד לצמצום ההדרה לא חילחלה כלל וכלל למשרדי המנהלת שממשיכה לפעול באופן פטרוני ודורסני”.

הח”כ הציע לקיים “מחזורים חגיגיים ומשפחתיים בזמן מועדי ישראל”.

מרב מיכאלי הגיבה: “סמוטריץ’ עוד לא התיישב על הכסא וכבר מנסה לכפות את אורח חייו הדתי על כל מדינת ישראל. יש לי בשורות בשבילך: משחקי הכדורגל ימשיכו כרגיל, ואם תעז לשנות את זה, הציבור יראה לך את הדרך החוצה. לא ניתן לך להפוך את ישראל למדינת הלכה”.

סגן שר החוץ עידן רול מיש עתיד תקף את מכתבו של סמוטריץ’. ”נגמר הקמפיין והמסיכות יורדות”, אמר רול. ”משילות? יוקר המחיה? את הממשלה הבאה זה לא מעניין. הם מתמקדים בביטול מצעדי הגאווה, השבתת הרכבת הקלה בשבת ועכשיו גם הכדורגל. הממשלה שלהם באה לרסק את היכולת לחיים משותפים כאן בארץ. ניאבק בהם בכל זירה”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה:
הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לנו ולתרבות יוון ...זה לא השינוי שאנחנו מייחלים לו
    07/11/2022 16:15
    יצחק
  1. בדיוק הפוך צריך להדיר את כל הציבור הדתי מהספורט
    ולהתמקד בתורה ובמצוות ולא בתרבות הגויים

  2. רוליייייייייייי
    07/11/2022 19:39
    ניר
  3. כופים עלינו מצעדים כופים עלינו משחקים בשבת למה לא לכבד את מי שאוהב כדורגל ומשחקים באמצע השבוע
    כפייה הומואית עלינו

  4. הוא צודק.
    07/11/2022 20:33
    יפת
  5. אם היו קובעים את המשחקים דווקא בימי החגאות של המוסלמים והנוצרים אז ה אנדרוגינוס הזאת מרב מיכאלי כבר הייתה מקימה קול זעקה מרה. צבועה היפוקריטית היא והחברים שלה שר״י.