מסלול עוקף קלון? זה ה’דיל’ שאריה דרעי ונתניהו שוקלים

דרעי חושש מעתירות לבג"ץ עם התמנותו לשר , לאחר ששאלת הקלון נותרה פתוחה הפתרון: מינוי לתפקיד מ"מ ראש הממשלה • יהיה מנהיג-על של שרי המפלגה בארבעה משרדים: פנים, נגב וגליל, דתות ורווחה • ולמה דרעי, שכל הקמפיין של ש"ס דיבר על יוקר המחיה, לא דורש את תיק האוצר?
חרדים 10
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 14:22

יו”ר ש”ס אריה דרעי שוקל את האפשרות להתמנות לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, במקום לקבל תפקיד שר – ולמנות שרים מטעם ש”ס בארבעה משרדים.

על פי דיווח של שירית אביטן ב’גלובס’, במינויו לתפקיד מ”מ ראש הממשלה מבקש דרעי למנוע הגשת עתירות לבית משפט נגד כהונתו כשר, לאחר שחתם על עסקת טיעון, במסגרתה הודה בעבירות מס והתפטר מהכנסת, בלי שהוטל עליו קלון.

מאז שנודעו תוצאות הבחירות, צפה השאלה מחדש, לאחר שהמדינה הותירה את שאלת הקלון פתוחה בימי החתימה על ההסדר טיעון. הערכה היא כי עם הקמת הממשלה תידרש היועצת המשפטית למשלה, עו”ד גלי בהרב מיארה, לשאלת הכרזת הקלון על דרעי.

לכן, דרעי שוקל לייתר את העתירות נגד מינויו ולא להיכנס לממשלה כשר – אלא לתפקד כמנהיג-על של שריו.

נזכיר, התנועה לאיכות השלטון דרשה כבר מוועדת הבחירות המרכזית להטיל על דרעי קלון, אולם הדרישה נדחתה, לאחר שיו”ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית כתב בהחלטה: “רק בשלב שבו מצויים העוסקים במלאכה בשאלת מינויו של פלוני לתפקיד שר בממשלת ישראל, ויש לראות את אותו פלוני בגדר ‘מועמד להיות שר’, או-אז ניתן להגיש בקשה בעניינו”.

לפי הדיווח ב’גלובס’, דרעי בוחן גם מינוי של ארבעה שרים מטעם ש”ס למשרדי הפנים, נגב וגליל, דתות ורווחה. דרעי צפוי למנות חלק מח”כי ש”ס לתפקידים אלו, וכמו בעבר לשקול גם מינויים מבחוץ.

מלשכת יו״ר ש״ס נמסר ל’גלובס’: “ככלל, לא מגיבים בכל הקשור למו״מ הקואליציוני. כשהיה מה לפרסם, נפרסם”.

העיתונאי יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’ תהה מדוע יו”ר ש”ס לא לוקח את תפקיד שר האוצר. “כל הקמפיין של ש”ס דיבר על יוקר המחיה. ש”ס הבטיחה להוזיל מחירים ולדאוג לשכבות נחלשות. המצביעים תמכו ורצו בזה. למה דרעי לא דורש את האוצר?!”

הפרשן יעקב ריבלין הסביר לו: “כי באוצר אתה צריך להיות האיש הרע שאומר לא לכולם ומקצץ בהוצאות. אחרת המדינה תפשוט את הרגל. ראש מפלגה חברתית לא יכול להיות שם”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח זה לא יכול להועיל...
    07/11/2022 20:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כדי להיות ממלא מקום ראש הממשלה, הוא חייב להיות שר!
    ושוב עולה שאלת הקלון.
    מצד שני ע”פ חוק יסוד הממשלה, לדרעי אין “קלון” כי הוא לא ישב בכלא. והוא יכול לשמש שר למרות הרשעתו.
    הבעיה היא שאת הפרשנות לחוק קובעים אנשים שלא מחויבים לחוק… “כנופיית שלטון החוק”