“מפחד מהצל של עצמו, מביך”: הטור של בן גביר מסעיר את הימין

הטור של יו"ר עוצמה יהודית עם הכותרת "אחיי בשמאל" - מכעיס רבים מהימין • ח"כ טלי גוטליב: "תפסיקו להתרפס ולהתנצל בפני השמאל שעד אתמול ירק על כולנו" • הפרשן יעקב ברדוגו: "ממה הוא חושש?" • יוסי דוידוב: "אם כבר - למה בישראל היום ולא בהארץ? מנטליות של עבדים"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 11:19

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, פרסם הבוקר (שני) טור מיוחד ב’ישראל היום’, בו פנה למי שמביע חשש מפניו לאחר הבחירות, וניסה להרגיע כי יהיה קשוב גם לצרכיהם. כך, למשל, כתב כי ישמר את האבטחה במצעדי הגאווה ואף אמר שהתמתן בדעותיו.

“חבריי בשמאל: אחים אנחנו”, כתב. “כן, למרות המחלוקת, למרות ארבע מערכות בחירות שהובילו לשיח קוטבי ולחידוד השונה והמפריד, למרות הדמוניזציה והשנאה, למרות כל זאת, אחים אנחנו”.

דבריו גררו ביקורת מימין ומשמאל.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד התייחסה לטור – ותקפה: “חבריי הפוליטיקאים מהימין. תפסיקו להתרפס ולהתנצל בפני השמאל שעד אתמול ירק על כולנו וביטל את כולנו. רוצים למשול? לא למדתם? רק בגאווה ובעוצמה! לא במכתבים לאומה לא בראיונות מתחנפים לשמאל. זה מביך ממש”.

איש התקשורת יעקב ברדוגו לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’: “בנימין נתניהו לא היה במערכת הבחירות הזו בערוצים 11,12,13 למעט פעם אחת בתכנית שלך כי הוא מכבד אותך. הערוצים האלה עכשיו ממלאים את כוס התרעלה. כשאתה הולך ומחפש את הליטוף של ערוץ 12… או למשל הבוקר, אני רואה את הטור של בן גביר, ממה הוא חושש? מה, אנחנו לא יודעים שכולנו אחים? ממי אתה מחפש לגיטימציה? מה קרה? אני לא מתרפס בפני אף אחד כדי לקבל לטיפה. אנשי תקשורת המיינסטרים שרפו אותנו בכל מקום”.

איש התקשורת יוסי דוידוב: “חבר הכנסת בן גביר, אם כבר לפרסם מכתב התנצלות נוכח העובדה שניצחת, ואלוהים יודע למה אתה לא מרגיש נעים מכך, אבל אם כבר – למה לפרסם בישראל היום ולא בהארץ? הימין מפחד מהצל של עצמו. מנטליות של עבדים”.

איתי גדסי ברדיו ‘קול חי’: “מה זו ההתנצלות של בן גביר לשמאל? הימין ניצח ואין צורך להתנצל על כך”. יהודה אבידן: “ממשלה שמנצחת צריכה לשלוט, בדיוק כמו שהם שלטו. גדעון סער עם 6 מנדטים קיבל תפקיד גם למקום ה-20 שלו. מה הטעם לנסות ולבקש לגיטימציה מהשמאל?”

מיכאל בן ארי, ממקימי עוצמה יהודית, הגיב: “כששואלים אם גם אני התמתנתי. אני משיב: שמשטרת המחשבות של השמאל, מי שמחבק את מבקשי נפשנו (בל״ד אשף) ומצייר את עצמו כ׳הומניסט׳ עאלק, אין זכות להגדיר אותי. אני לא קיצוני, ולא רדיקאלי, ולכן אין לי כל צורך למתן דעות לגיטימיות המתיישרות עם הגיון והבנת המציאות. אינני זקוק להכשר שלהם”.

פעיל השמאל הקיצוני ואיש התקשורת יריב אופנהיימר צייץ בדף הטוויטר שלו: “אין לי אח כהאניסט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לשנות בדיבורי הבטחה
    08/11/2022 21:23
    יהודית
  1. סה”כ לבן גביר יש כוונות טובות מאד להגן על עמו, יש לו אהבת ישראל ואין ספק שרואים את זה, יש לו כוונות טובות, אבל מה זה יצר עוד מלחמה מצידם כי זה נשמע התנצלות, ואז השמאלן כותב אין לי אח כהניסט,וזה עורר עוד שמאלנים לציץ, ולדעתי לא להגיד להם כלום אנחנו בזכות ולא בחסד, פשוט להמשיך עם האידיאולוגיה, ולמה לאבטח להטב בארץ ישראל שאתה מציע להם בנדיבותך, הרי השמאל התירו מצעדים בארצינו הקדושה למרות שחצי מהאוכלוסיה בישראל הם שומרי מסורת, השמאל לא חישבן וירק השפיל את כולנו ועשה מצעדים בכל מקום ואפילו בירושלים עיר הקודש טרוף ממש, במקום שכל אחד ישבור לראש בביתו עם כל הסטיות שלו, אז צריך לעשות מצעד בהמות בארץ הקודש? וכל עם ישראל סובל מזה בושה, איתמר אנחנו אמרנו ימין ימין וגם אתה אמרת, ימין ימין זה ללא מצעדי תועבה ברחובות כמו בהמות, את הסטיות יעשו במקומות הפרטיים שלהם, אז אל תציע לאבטח אותם כי אתה פוגע בציבור שלם שבחר בך, אחד הדברים זה למגר את התופעה הזאת הצהלולים ברחובות, זה מכעיס לבורא עולם