מיכאלי תיזרק מכס היו”ר? גורמים בעבודה פועלים לפתוח בהדחה

סקר באמצעות הודעות טקסט בקרב חברי הוועידה של העבודה העלה: קיים רוב גדול להקדמת הבחירות • כמה דמויות כבר שוקלות להתמודד על תפקיד היו"ר
חרדים 10
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 02:03

גורמים במפלגת העבודה החלו לפעול אמש (ראשון) על מנת לכנס את ועידת המפלגה לצורך פתיחת הליך הדחתה של מרב מיכאלי. כך דווח ב’ישראל היום’.

לוועידה אין סמכות להדיח את היו”ר, אולם היא יכולה להורות על בחירות בזק בקרב מתפקדי המפלגה. ההערכה היא, כי מיכאלי לא תשרוד מהלך כזה.

בימים האחרונים נערך סקר באמצעות הודעות טקסט בקרב חברי הוועידה (סקר IVR), ממנו עלה כי קיים רוב גדול להקדמת הבחירות לראשות המפלגה.

כדי לכנס את הוועידה ולהקדים את הפריימריז יש צורך בגיוס של יותר מאלף חתימות של חברי הוועידה, אולם ההערכה היא כי החתימות יושגו והוועידה תתכנס בשבועות הקרובים.

לפי הדיווח, הזעם על מיכאלי גדל בעקבות ההצהרה שמסרה לאחר שנודעו תוצאות הבחירות, כאשר סירבה לקחת אחריות על החלטתה שלא להתאחד עם מרצ – החלטה שהובילה למחיקת מפלגת השמאל הקיצוני.

גם ארבעת המנדטים שקיבלה מפלגת העבודה הן התוצאה הגרועה בתולדותיה – ונחשבת לכישלון מוחלט של מיכאלי.

לפי ‘ישראל היום’, כמה דמויות שוקלות להתמודד על תפקיד היו”ר: ח”כ לשעבר איציק שמולי תקף בחריפות את מיכאלי לאחר שנודעו תוצאות הבחירות, ונחשב למועמד אפשרי.

איתן כבל, שכיהן בעבר כמזכ”ל המפלגה וכיו”ר הסיעה, אמר כי מופעלים עליו לחצים כבדים להתמודד, אך הוא טרם החליט בעניין.

גם יאיא פינק, שמזוהה עם שלי יחימוביץ’ ומדורג במקום השביעי ברשימת העבודה לכנסת, עשוי להתמודד על תפקיד היו”ר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות