טיפול באסטיגמציה: מה זה ומה דרך הטיפול

מהי אסטיגמציה ובמה מצב זה שונה מלקות ראייה "רגילה" (דוגמת מספר)? מהן דרכי הטיפול באסטיגמציה והיכן ניתן לטפל במצב במהירות וביעילות?
תוכן שיווקי
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 01:23

כל מי שהתעניין בתחום של ליקויי ראייה וודאי נתקל בביטוי “אסטיגמציה” – סוג של ליקוי ראייה ממנו סובלים לא מעט אנשים. חשוב להכיר סוג זה של בעיית ראייה ולדעת כי היא אינה מצב נדיר או חמור במיוחד, וכי קיים טיפול יעיל ופשוט יחסית אשר מחזיר את הראייה למצב תקין לחלוטין.

מהי אסטיגמציה ובמה מצב זה שונה מלקות ראייה “רגילה” (דוגמת מספר)? מהן דרכי הטיפול באסטיגמציה והיכן ניתן לטפל במצב במהירות וביעילות?

מהי אסטיגמציה?

אסטיגמציה היא כאמור סוג נוסף של ליקוי ראייה, כאשר בניגוד לליקויי ראייה נפוצים ומוכרים יותר (דוגמת “מספר” בראייה), במקרה זה מדובר בליקוי בקרנית העין.

הקרנית היא המקום הראשון בו פוגעות קרני האור המגיעות אל העיניים שלנו. בעוד רגילים לתאר או לצייר את הקרנית כקערה הפוכה – חצי כדור מושלם וחלק, אצל אנשים הסובלים מאסטיגמטיזם הקרנית מכילה בליטות ושקעים מיקרוסקופיים. אלו גורמים לאור להישבר בצורות בלתי רצויות, המתורגמות במוח כראייה מטושטשת ולא ברורה.

קיימים מדדים מדויקים להגדרת חומרת האסטיגמציה. לקות ראייה זו מתאפיינת בראייה מטושטשת באופן לא קבוע, הן בראייה לטווח רחוק והן לטווח קרוב. כתוצאה מכך, אנו עלולים לחוות תופעות לוואי שונות דוגמת כאבי ראש, עייפות ותחושה של לחץ בעיניים.

 טיפול באסטיגמציה

דרך הטיפול באסטיגמציה היא פשוטה, מהירה ויעילה יחסית. השלב הראשון הוא כמובן עריכת בדיקה יסודית ואבחון של המצב, על מנת לקבוע האם אכן מדובר באסטיגמציה. הבדיקה כוללת מיפוי של הקרנית באמצעי הדמיה מיוחדים של העין. לאחר שקובעים כי מדובר באסטיגמציה ומודדים בדיוק את חומרתה, ניתן להתאים אחד משני פתרונות עיקריים – משקפי ראייה עם צילינדר או עדשות מגע טוריות – צילינדר. פתרונות אלו מתקנים את העיוות הקיים בקרנית העין ומחזירים את הראייה בה למצב תקין לחלוטין.

כלומר, גם במידה ואתם סובלים מאסטיגמציה, אין כל סיבה לחשוש או לפחד – בסך הכל מדובר בליקוי ראייה נוסף אותו צריך לאבחן במדויק, אז ניתן לטפל בו בקלות…

 התאמת טיפול אישי לפתרון מהיר ויעיל באסטיגמציה

במידה והנכם סובלים מבעיית ראייה כלשהי וחושדים כי מדובר באסטיגמציה (כמו גם בלקויות ראייה מסוגים אחרים), אנא צרו עימנו קשר ב”אופטיקה יפעת” בטלפון מספר: 052-8212615 לקבלת ייעוץ מקצועי וקביעת פגישת אבחון מיידית.

נשמח לענות לכם על כל השאלות ולהתאים את הפתרון היעיל והמתאים ביותר עבורכם. המילה “אסטיגמציה” עלולה להישמע מפחידה, אך אין כל סיבה לחשוש. בסך הכל מדובר בסוג נוסף של ליקוי ראייה, ובכזה בו אנו יודעים כיצד לטפל בצורה טובה ואמינה. אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://opticaifat.co.il/.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות