רופאים הזהירו את ביבי: ‘אל תבטל המס על הממותקת. אנשים מתים’

ארגוני בריאות שונים קראו לחברי הכנסת מגוש הימין שלא לא לבטל את החוק: "אסור ששיקולים פוליטיים יבטלו את שיקולי הבריאות, לבחון את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מהמשקאות הממותקים כמו: שבץ, תחלואת לב, אי ספיקת כליות, קטיעת גפיים ועוד"
חרדים 10
י"ג חשון התשפ"ג / 07.11.2022 00:07

איגוד רופאי בריאות הציבור וארגוני בריאות נוספים, התריעו היום (ראשון) בפני מפלגות גוש הימין שצפויות להיכנס לקואליציה, כי ביטול המס על משקאות ממותקים יעלה בחיי אדם.

הרופאים מתכוונים לפנות לראש הממשלה המיוחד בנימין נתניהו, כדי להבהיר לו את חומרת המהלך.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הרופאים פנו היום לח”כים מהמפלגות שדורשות את בביטול החוק –  ש”ס, יהדות התורה והליכוד – עם המסר: “החוק מציל חיי אדם”.

יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין, אמר: “ביטול המס על המשקאות הממותקים יעלה בחיי אדם, אסור ששיקולים פוליטיים ומסחריים יבטלו לחלוטין את שיקולי הבריאות”.

הרופאים קוראים לחברי הכנסת מהימין לבחון את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מהמשקאות הממותקים כמו: שבץ, תחלואת לב, אי ספיקת כליות, קטיעת גפיים ועוד.

מאז כניסת החוק החל בינואר אשתקד, ירדה הצריכה של המשקאות הממותקים ב-17%.

וידאו: כאן חדשות

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש”ס אמר אמש ליפעת גליק בתוכנית ‘הזמן הירוק’ בכאן חדשות, כי החלטת הממשלה הראשונה תהיה הורדת מס על מוצרי החד פעמי והמס על משקאות ממותקים.

מלכיאלי טען כי שר האוצר אביגדור ליברמן העלה את מיסים כדי לפעול נגד ציבור ספציפי – ועל פי דוח שהגיע לוועדת הכספים של הכנסת, המס על השתייה המתוקה לא הניב פירות, והעשיר את קופת המדינה על חשבון הצרכנים.

“הפעולה הראשונה לטיפול בנושא איכות הסביבה היא לא לרוץ לאדם הקטן ולהפיל עליו מיסוי”, אמר הח”כ מש”ס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה הוא את המחיר גם על משקאות דיאט הכל שקר
    07/11/2022 11:44
    חיים