“מה היה קורה אם”: איש המספרים של אגו”י מנתח את מפלת השמאל

עו"ד אברהם יוסטמן, חבר ועדת הבחירות מטעם אגודת ישראל, מציג את הספקולציות של "מה היה קורה אם", ומסביר כיצד בכל מקרה 'גוש נתניהו' היה מנצח
חרדים 10
י"ב חשון התשפ"ג / 06.11.2022 12:57

על רקע הטחת האשמות וחיסולי החשבונות בגוש השמאל, מציג עו”ד אברהם יוסטמן, חבר ועדת הבחירות מטעם אגודת ישראל, הנחשב ל’איש המספרים’ של המפלגה, את הספקולציות של “מה היה קורה אם”, ומסביר כיצד בכל מקרה ‘גוש נתניהו’ היה מנצח.

ספקולציה 1:

גם אם העבודה ומרצ היו רצות ברשימה מאוחדת ומקבלות 8 מנדטים, גוש הימין היה נשאר על 63. ה-4 הנוספים של העבודה/מרצ היו נגרעים מהליכוד, יש עתיד, ליברמן וחד”ש-תע”ל.

ספקולציה 2:

גם אם הבית היהודי לא הייתה מתמודדת וכל הקולות שלה היו הולכים לשמאל-מרכז – למחנה הממלכתי, למשל – גוש הימין עדיין היה נשאר על 63. הממלכתי היה עולה בסך הכל ל-13 מנדטים על חשבון הליכוד.

ספקולציה 3:

אילו כל הרשימות הערביות היו מתמודדות ברשימה משותפת, הן היו מקבלות 14 מנדטים (במקום 10 כעת). 2 על חשבון הליכוד, 1 על חשבון יש עתיד ו-1 על חשבון ישראל ביתנו… גוש הימין עדיין נשאר עם 62.

ספקולציה 4:

ואם מרצ היתה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת עוד 6200 קול, היא היתה כמובן מקבלת 4 מנדטים, אבל היתה קצת מערבבת את הקלפים בגלל הסכם העודפים שיש לה עם העבודה: הליכוד (2-), חדש תע”ל (1-), ליברמן (1-), יש עתיד (-1), העבודה היתה מקבלת מנדט נוסף ועולה ל-5… והגוש? עדיין נשאר עם 62.

ספקולציה 5:

הסכמי עודפים. היו 4 (ועוד אחד של יש כיוון עם הפיראטים). ומה אם אחד מהם לא היה? הסכם מרצ/עבודה התנדף ובטל מן העולם כשמרצ לא עברה,
הסכם יהדות התורה/ש”ס לא העלה ולא הוריד, הסכם הליכוד/הציונות הדתית לקח את השמיני של יהדות התורה. אלמלא הוא, פינדרוס היה בפנים.

זה היה קורה אגב, גם אם יש עתיד לא היתה חותמת עם המחנה הממלכתי.

ספקולציה 6:

מה באמת קרה שם עם השמיני של יהדות התורה?

אז ככה:

ליברמן היה חזק בכפולות מעבר לצפי (שנים רבות היה לו מקדם שלילי שם) לכן עד הכפולות, יהדות החזיקה את השמיני. לו היה לליברמן רבע אחוז פחות בכפולות (1250 קולות) יהדות התורה היתה נשארת עם 8.

עו”ד יוסטמן מציין, כי הליכוד היה מאד נמוך בכפולות, בהן קיבל רק 23.53% לעומת 23.41% ברגילות. כלומר, התחזקות של 0.12% בלבד במקום 2% ויותר באופן מסורתי שנים רבות!

לדבריו, זהו שיא שלילי הפעם אפילו ביחס לבחירות קודמות הזכורות לרע. כנראה שהציונות הדתית זינבה בו ביעילות גם בכפולות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות