“בא לזלזל ולהשפיל” • בן גביר וסמוטריץ’ סיכמו: יחד מול נתניהו

סמוטריץ' ובן גביר סיכמו לפעול במשותף במשא ומתן הקואליציוני וכך למקסם את כוחם - ויגבו את הדרישות שיציגו שתי המפלגות בענייני תפקידי השרים • בציונות הדתית פגועים מהתדרוכים נגדם: "אם נתניהו מתגעגע הוא יכול להקים ממשלה עם גנץ ולפיד אין ספק שהם מאוד אוהבים אותו"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התשפ"ג / 06.11.2022 11:28

היום (ראשון) יתקיימו מפגשים בין ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו וראשי גוש הימין, על מנת להתחיל ולהניע את המשא ומתן הקואליציוני.

לקראת המפגש עם בצלאל סמוטריץ, בכירים בציונות הדתית אמרו ליהודה שלזינגר מ’ישראל היום’, כי הם פגועים מהתנהלותו של נתניהו, וטוענים כי הוא או סביבתו מתדרכים נגדם ביממה האחרונה בצורה מבזה.

בציונות הדתית אמרו על הדיווחים לפיהם נתניהו מתנגד להעניק לסמוטריץ’ את תיק האוצר, ומנסה לדחוק אותו לתיקים הנחשבים בינוניים – ואומרים: “אנחנו לא חושבים שנסכים על הכל ונקבל כל מה שאנחנו רוצים, אבל התחושה היא שהוא בא לזלזל ולהשפיל. אם נתניהו מתגעגע ורוצה להקים ממשלה עם גנץ ולפיד נחכה שנה בחוץ עד שהם יקרסו אל תוך עצמם ונחזור עם 30 מנדטים. אין ספק שממשלה כזאת תהיה יציבה והם מאוד אוהבים אותו ולא יחכו לו בסיבוב”.

הבוקר פרסמו הודיעו יו”ר מפלגת הציונות הדתית ויו”ר עוצמה יהודית הודעה משותפת בה נאמר:

“בהמשך להצלחה הגדולה בריצה המשותפת של 14 מנדטים והרשימה השלישית בגודלה בכנסת, יו״ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ ויו״ר עצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו״מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה, על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות”.

הם הדגישו: “המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השניה. יותר מחצי מליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחוייבים להם”.

אמש דווח בחדשות 12, כי נתניהו פתח ציר עם אריה דרעי במטרה לחסום את התיאבון של ח”כ בצלאל סמוטריץ’, ודרעי קיבל מסר מנתניהו – “בחר איזה תיק שתרצה”.

סמוטריץ’ דורש את אחד התיקים הבכירים – ולכן דרעי עם 11 המנדטים התבקש מצד נתניהו “לדרוש” את תיק האוצר למפלגתו.

נתניהו יקיים פגישות אישיות עם יו”ר בצלאל סמוטריץ’, אריה דרעי, יצחק גולדקנופף ומשה גפני. עם יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, צפוי להיפגש נתניהו מחר, משום שהוא שוהה בנופש עם משפחתו באילת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקווה שכתם לא
    06/11/2022 15:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חושבים על בחירות חסרות אחריות ולהפקיר את הבוחרים שלכם (הקב”ה עשה נס לא רק בזה שאתם נבחרתם אלא שמרץצבחוץ אל תהרסו זאת!!)