עמית סגל חושף: באיזו עיר שמור המסמך שעליו חתם לוין לשקד?

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הבהיר לשקד שלליכוד אין בעיה שתתמודד עד הסוף. שקד ביקשה ערובות לכך שלא תותקף ביום שאחרי • זה מה שנתנו לה
חרדים 10
י' חשון התשפ"ג / 04.11.2022 11:15

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, חושף היום (שישי) בטורו השבועי  בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ את המגעים בין איילת שקד למפלגת הליכוד – ימים ספורים לפני יום הבחירות.

“בשבוע האחרון של המירוץ כבר ידעה שלא תעבור”, מספר סגל, “אבל אז התרחשה אחת הפרשות המרתקות ביחסי שקד ונתניהו. במשך שבועות הופעל עליה לחץ כבד מהליכוד לפרוש. התפיסה בליכוד הייתה שרוב הקולות שלה ימניים, והכתישה הציבורית הופנתה אליה בהתאם.

“אבל בשבוע שעבר, כמעט באחת, שתקו התותחים. אצל נתניהו חילחלה ההבנה ששקד היא מה שקרוי ‘נייס טו האב’ עבור בוחרי ימין פיינשמקרים, שלא רוצים את ביבי, לא סובלים את סמוטריץ’ אבל מתקשים לתמוך בגנץ. פתאום הבזיקה מחשבה: אם שקד פורשת, הם יישארו בבית ואחוז החסימה יירד”, כותב סגל.

שקד רצתה לרוץ עד הסוף, כי התחייבה בפני בוחריה, אבל היא הייתה מוכרחה לוודא שהאינטרס הגושי לא ייפגע.

סגל מציין, כי על מלאכת התיווך בין הצדדים העוינים הופקד ראש עיריית בת־ים, צביקה ברוט, שנחשב מקורב לנתניהו, וריכז פעילות שנוגעת לציונות הדתית. ברוט הבהיר לשקד שלליכוד אין בעיה שתתמודד בראשות הבית היהודי עד הסוף.

שקד ביקשה ערובות לכך שלא תותקף על ידי הליכוד ביום שאחרי.

לפי סגל, שתיים כאלה ניתנו לה: הראשונה היא שיחת טלפון ממושכת שהתקיימה ביום ראשון, יומיים לפני הבחירות, בינה ובין יריב לוין שבה הבטיח לה אישית שהליכוד יחשוף אחרי הבחירות את המגעים החשאיים.

“השנייה”, כותב סגל, “הייתה מכתב שהופקד אצל ברוט, ממוען מלוין אליו כדי להימנע מהצורך לדווח עליו לכנסת כהסכם פוליטי, ומאשר שהמשך ההתמודדות נעשה בהסכמת הליכוד ולבקשתו.

“תוצאות האמת גילו ששקד תרמה להעלאת אחוז החסימה ב־1,400 קולות, מספר שמוכר לה היטב מהבחירות במועד א'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות