נתניהו ניצח, בנט בורח • הודיע ללפיד: אתפטר בימים הקרובים

ראש הממשלה החליפי הודיע לראש ממשלת המעבר על כוונתו להתפטר: סיכמו כי עד להקמת ממשלה חדשה לא יבוצעו שום פעולות עם רגישות פוליטית או שאינן הכרחיות • איש תקשורת: "בנט לא רוצה להיות באיזור ביום שבו ההפסד יהפוך לרשמי. אחרת, מה הסיפור לחכות עוד כמה ימים?"
אריה ריבקינד
ט' חשון התשפ"ג / 03.11.2022 21:34

אחרי ההכרעה הברורה בבחירות: ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיעה היום (חמישי) לראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, על כוונתו להתפטר מתפקידו בימים הקרובים.

בנט אמר: “אני מאחל הצלחה לממשלה שתקום”.

בסביבתו של בנט אמרו, כי הוא נוקט בצעד לאור הצפי להקמת ממשלת ימין תוך זמן קצר, ומתוך ההבנה שלא צפויות החלטות בסוגיות שבמחלוקת עד להקמת הממשלה – הצורך בזכות הווטו של בנט בממשלה מתייתר.

לפיד ובנט סיכמו ביניהם כי עד להקמת הממשלה החדשה לא יבוצעו שום פעולות עם רגישות פוליטית או שאינן הכרחיות.

אבישי גרינצייג, הכתב לענייני משפט של ‘גלובס’ הגיב: “מה בעצם הסיפור של בנט? ברגע שנאלץ לפנות את כסא ראש הממשלה, איבד כל עניין בתפקידו, בסמכויותיו ובהגעה לישיבות הממשלה. ראשו כנראה עסוק בפגישות עם חברות הייטק.

“כעת הוא לא מסוגל אפילו להמתין חודש להעברת שלטון מסודרת ומיד מודיע על התפטרות. כל כך מהר מתפוגגת תדמית ‘המבוגר האחראי'”. 

הוא הוסיף: “ההודעה שלו הערב היא כמו דף הוראות שאמא משאירה לילדים על השולחן בסלון: “יצאתי לכמה שעות של סידורים. תתנהגו יפה ואל תריבו. תזמינו ארוחה מוולט. אם יש בעיה, תתקשרו לשכנה” . 

עמיחי שטיין, הכתב  המדיני של ‘כאן חדשות’ הגיב: “ברור מה האירוע פה. בנט לא רוצה להיות באיזור, בשום סיטואציה, ביום שבו ההפסד יהפוך לרשמי והממשלה תסיים את דרכה. אחרת, מה הסיפור לחכות עוד כמה ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות