תם עידן: המפלגה שביזתה את הרבי מויז’ניץ נזרקה מהכנסת

מפלגת השמאל נותרה מתחת לחסימה - ולא תיכנס לכנסת ה-25: חסרו לה 3800 קולות כדי לעבור • גם בל"ד מחוץ לכנסת • גוש נתניהו איבד מנדט אביגדור ליברמן זכה ב-6 • זהבה גלאון: "רגע קשה, העדיפו לחזק את לפיד מול ביבי, אסון למדינה ואסון אישי לי"
אריה ריבקינד
ט' חשון התשפ"ג / 03.11.2022 15:50

לאחר ספירת כ-99.0%  מהקולות:  גוש הימין מונה 64 מנדטים ומחנה השמאל-ערבים מונה 56 מנדטים.

זאת לאחר שיהדות התורה איבדה מנדט לאביגדור ליברמן – שמקבל 6.

לראשונה מאז הקמתה בשנת 1992, מפלגת מרצ נותרה מחוץ לכנסת, לאחר שבאופן סופי לא עברה את אחוז החסימה.  שיעור הקולות שבו זכתה מפלגת השמאל הקיצוני הוא כ-3.16%, והיא לא צלחה את רף ה-3.25% שהיה מכניס אותה לכנסת ה-25. למפלגה היו דרושים כ-3800 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

גם בל”ד לא תהיה בכנסת החדשה.

יו”ר המפלגה, זהבה גלאון, אמרה לאחר ספירת הקולות: “זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה ואסון אישי לי. כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהייה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, והמפלגה של אלוני ושריד – לא.

“בשביל זה עשיתי מה שמעולם לא חשבתי ששוב אעשה – כשראיתי שמרצ נמצאת בסכנה חזרתי למדמנה של הפוליטיקה – מתוך תקווה להציל את מרצ והמחנה. דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר לצערי הבוחרים שלנו קנו את קמפיין ‘המפלגה הגדולה’ והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי”.

היא הוסיפה: “בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור – האחריות היא כמובן גם עליי. הניצחון של הצד הימני, עם השותפים הגזעניים והמדכאים – הוא לא באמת ניצחון. יש מספר שווה של ישראליות וישראלים בצד אחד ובצד השני, שמאמינים בשוויון, בזכויות אדם, בסיום הכיבוש ובצדק חברתי. הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון. הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה – אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח. גם אם החורף קשה – זה ממש לא ימנע את בוא האביב”.

מרצ הוקמה ב-1992 כרשימה משותפת לכנסת של מפלגות השמאל- רצ ומפ”ם. בראשה עמדה אז שולמית אלוני. בבחירות הראשונות שבהן השתתפה ב-23 ביוני 1992 קיבלה 12 מנדטים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי צפויה למסור הערב הצהרה לתקשורת, לראשונה מאז הבחירות בהן ירדה המפלגה לארבעה מנדטים בלבד – וכמעט נמחקה. לא ברור אם מיכאלי תתייחס לביקורת שנמתחת עליה בגוש השמאל, על כך שסירבה להתאחד עם מרצ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כו יאבדו כל אויביך ה'
    03/11/2022 17:51
    איתי
  1. כן יאבדו כל איוביך ה’