חיים רמון מסביר: מדוע נתניהו יהיה חייב להכניס את בני גנץ לממשלה?

שר המשפטים לשעבר התייחס להרכב הממשלה המסתמן - וטען כי שר הביטחון חייב לשתף פעולה עם נתניהו: "הפסילה האישית זה הדבר הכי גרוע שקרה בפוליטיקה. זו לא פסילה של האיש בלבד. אתה לא יכול לפסול את ביבי כי העם אחריו"
חרדים 10
ט' חשון התשפ"ג / 03.11.2022 13:40

שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על תוצאות הבחירות לכנסת ה-25.

השר לשעבר הסביר כי תוצאות הבחירות הן למעשה שחזור של שנת 1992:  “הבחירות האלה זה אחד הדברים הכי מדהימים. ב־92 מפלגת העבודה הפסידה בקולות, הגוש של רבין הפסיד, 10 אלף קולות היו לימין. רבין הרכיב ממשלה ומאז נחקקה טראומת 1992. עכשיו יש טראומת 2022. הימין לעומת 2021 התחזק במנדט ואז הגיע לתיקו, אבל אז קרה לשמאל מה שקרה לימין ב-’92”.

לדבריו, “ההכרעה של הבחירות הייתה שבל”ד פרשה מהמשותפת. אני מדבר על גוש כי זה מה שקובע. לא עשו הסכמי עודפים, הכול טירוף. העם מחולק חצי חצי בקולות, אולי מנדט עבר בקולות, זה הכול”.

על המשך דרכו של  נתניהו טען רמון: “הימין שמח, כמו שאתה ואני היינו שמחים אם היינו מנצחים בדרבי שמכבי תל אביב מבקיעה גול עצמי בדקה ה-90, זה מה שקרה בבחירות האלה. מה שביבי צריך, להערכתי הוא קודם כל, אין לו ברירה כמעט, הוא יקים ממשלה במהירות רבה. חייב להקים ממשלה של 65, מה שיראו התוצאות.

“אבל, מה שהוא צריך לעשות, מיד אחרי זה הוא צריך להרחיב את הכנפיים של הממשלה, יחד עם גנץ. לצערי הרב הפסילה האישית, זה הדבר הכי גרוע שקרה בפוליטיקה. זו לא פסילה של האיש בלבד, למרות שכולם כותבים עליו, אולי אף על פי כן, למעלה מ-2 מיליון אומרים ‘אנחנו רוצים ליכוד עם ביבי’, אז אתה לא יכול לפסול את ביבי כי העם אחריו”.

כספית תקף את רמון ושאל: “מאיפה החוצפה לבוא לבני גנץ, ששיקר לבוחריו בדיעבד, ששילם מחיר משפחתי ואישי אדיר, נכנס לממשלה כדי להציל, חטף סכין בגב חלודה, הושארה מדינה בלי תקציב ועכשיו אתה אומר לו ללכת פעם נוספת?”.

רמון השיב: “כל מה שאתה אומר נכון ואני אפילו אוסיף על הטעות הדרמטית שנתניהו עשה כשהוא לא קיים את הרוטציה, והוא שילם על זה מחיר שהוא ישב באופוזיציה ויכל לא לחזור. עכשיו יש מצב חדש, איך אמר גנץ? המדינה לפני הכול. עכשיו בא, ואני מכיר את ביבי, הדבר האחרון שהוא ירצה זה להישאר בקואליציית ימין קיצוני עם בן גביר וסמוטריץ’, הוא עשה את הטעות הזו ב-2015”.

בן כספית: זה לא יסתור את המטרה שלו ללכת לחוק צרפתי רטרו, פסקת התגברות או ביטול הפרת אמונים?

“האיש שהכי הגן על מערכת המשפט ומנע כל שינוי 10 שנים, ולא בכדי הגדירו אותו כמגן שלטון החוק, אם זה יהיה תלוי בביבי, אני חושב שנתניהו לא יעשה, הוא האחרון שיעשה שינויים. מה שביבי צריך לעשות זה רק ליישם את מצע הבחירות של סער. יש מצע בחירות משפטי נפלא לגדעון סער בפיצול היועמ”שית, פיקוח על הפרקליטות, פסקת התגברות, הכול.

“לכן, שממשלת ישראל הנוכחית, הרפורמה היחידה שתעשה – זה רפורמות גדעון סער. סער צריך לתמוך בזה כי הוא המציא את זה. אסור ששום דבר ישפיע על משפט נתניהו”.

על הפלת החוק הצרפתי אמר רמון: “הליכוד בעניינים משפטיים מתנהל בצרוה הכי גרועה שהייתה אי פעם”.

על זהות שר המשפטים: “אם שמים את לוין יהיו שינויים, אם הוא ימנה איש ליכוד אחר הוא ישלוט בשינויים והשינויים יהיו חלק מהתנהלות כלפי המערכת, איך היא מתנהלת במשפטו. זה יהיה אחד הסימנים. אמסלם לא יהיה כי הוא מבחינת ביבי יותר גרוע מיריב לוין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא
    03/11/2022 13:57
    סטיב
  1. לא לא גנץ זה שמאל