מהלך הבזק שמתכנן נתניהו: הקמת ממשלה בתוך פחות משבועיים

יו"ר הליכוד הנחה את אנשי המו"מ: לסיים את המגעים עד להשבעת הכנסת • סמוטריץ' מציע: להתכנס יחד לשלושה ימים בכפר המכביה, לנהל מו"מ ייסודי - ולהציג ממשלה עוד לפני שלב ההמלצות • מוקד חיכוך צפוי: מי יקבל את המשרד לשירותי דת • דרעי וסמוטריץ כבר בדיונים למצוא פיתרון
חרדים 10
ח' חשון התשפ"ג / 02.11.2022 19:50

היום שאחרי: יו”ר הליכוד בנימין נתניהו הנחה את יריב לוין ואנשי צוות המו”מ של הליכוד לנסות לסיים את הסיכומים להקמת ממשלה חדשה עד להשבעת הכנסת ביום שלישי ה-15 בנובמבר – בעוד פחות משבועיים.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12 ושל מיכאל שמש בכאן חדשות, בגוש הימין מעוניינים לגבש ממשלה במהירות ולהביאה לאישור הכנסת כבר ביום השבעת הכנסת, לאשר את מינוי יו”ר הכנסת החדש במקום מיקי לוי ולהשביע את הממשלה – ימים ספורים אחרי שנתניהו יקבל את המנדט מהנשיא.

לפי דיווח בערוץ 7, סמוטריץ’ הציע לראשי גוש הימין להתכנס יחד לשלושה ימים בכפר המכביה, לנהל מו”מ תכליתי ומהיר – ולהגיע אל הנשיא יצחק הרצוג לא רק עם המלצה על נתניהו, אלא גם עם ממשלה מוכנה.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיע היום (רביעי), יחד עם ח”כי המפלגה, אל ביתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, כדי להודות לו על תמיכתו ולקבל את ברכתו. סמוטריץ’ עדכן את הרב דרוקמן על הרצון להתכנס למרתון מהיר של מו”מ קואליציוני – וקיבל את ברכתו למהלך.

וזו חלוקת התיקים המסתמנת בממשלת נתניהו:

יואב גלנט הוא המועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון בו היה מעוניין גם בצלאל סמוטריץ’, שיקבל ככל הנראה את תיק האוצר.

יריב לוין, שכיהן בעבר בתפקיד שר המשפטים עשוי לחזור לתפקיד, אבל נתניהו יבקש למנות אותו לתפקיד שר החוץ, בו מעוניין גם ישראל כ”ץ שהחזיק בתיק בעבר.

אריה דרעי יהיה שר הפנים ויצחק גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון. איתמר בן גביר יקבל את תיק ביטחון הפנים וחבר מפלגתו יצחק ולסרלאוף צפוי להתמנות לשר ולהפוך לשר הצעיר השני בהיסטוריה.

הבעיות המרכזיות של בנימין נתניהו צפויות להגיע מתוך מפלגתו, שם יש רבים שמעוניינים בתפקידי שרים או תפקידים משמעותיים אחרים – ומצפים לקבלם.

מוקד חיכוך נוסף במו”מ צפוי בין ש”ס לציונות הדתית על המשרד לשירותי דת, בו חושקות שתי המפלגות. לחרדים 10 נודע, כי כבר עתה מתנהלים מגעים ישירים בין בצלאל סמוטריץ’ לאריה דרעי, כדי למצוא מוצא שירצה את שני הצדדים. ההסכמים יכללו גם הסכמה על מינוי רבנים ראשיים – חרדי ודתי לאומי.

ב’דגל’ כבר מכינים את הדרישות

גם ב’דגל’ נערכים כבר למו”מ הקואליציוני עם נתניהו. היום התקיימה פגישה בה השתתפו יו”ר ‘דגל’ ח”כ משה גפני, ח”כ אורי מקלב, ח”כ יעקב אשר, ח”כ יצחק פינדרוס  וגורמים נוספים במפלגה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בין הדרישות שתציג המפלגה: לבטל רפורמות וחוקים שאושרו על ידי הממשלה הקודמת – כמו רפורמת הכשרות של מתן כהנא, רפורמת הטלפונים הכשרים של יועז הנדל, רפורמת החד פעמי והשתייה המתוקה של ליברמן ועוד.

הח”כים דנו גם בחלוקת התיקים שתדרוש יהדות התורה, בין אם בתפקידי שרים ובין אם בתפקידי סגני שרים, וכמובן – תפקיד יו”ר ועדת הכספים עבור גפני.

סוגיה נוספת אותה ידרשו: תקציבי הישיבות. עד היום תקציב השיא לישיבות עמד על 1.2 מיליארד שקלים. בישיבת הסיעה אמרו כי מעתה הדרישות התקציביות יהיו  גבוהות יותר – בדיוק כפי שמפלגת רע”מ דרשה עבור המגזר הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות