לאחר 89% מהקולות: מרצ שוקעת עוד יותר, גם העבודה בסכנה

על פי תוצאות האמת: גוש נתניהו מוביל משמעותית • הליכוד עלתה ל-32 על חשבון ש"ס שירדה ל-11 • רע"מ עם 5 מנדטים, מרצ של זהבה גלאון עדיין בחוץ • לפיד צפוי לצלצל לנתניהו עם סיום ספירת הקולות: נערך להעברת שלטון מסודרת • מיקי זוהר: "כל ההפחדות שקריות ומיותרות"
אריה ריבקינד
ח' חשון התשפ"ג / 02.11.2022 10:01

תוצאות האמת מהבחירות לכנסת ה־25 החלו לזרום החל מהלילה (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית.

אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 71.3% – הגבוה ביותר מאז 2015.

מספירת 89.0% מסך כל קולות האמת בבחירות 2022,  גוש נתניהו מונה 65 מנדטים והגוש הנגדי מונה 50 מנדטים.

בחלוקת המנדטים, זוכה הליכוד ל-32 מנדטים, יש עתיד – 24, הציונות הדתית – 14, המחנה הממלכתי – 12, ש”ס – 11, יהדות התורה – 8, ישראל ביתנו – 5, רע”ם – 5, חד”ש-תע”ל – 5 ומפלגת העבודה  – 4 מנדטים (3.55%), כך שגם היא בטווח הסכנה.

מרצ מתחת לאחוז החסימה עם 3.17%. בל”ד – 3.04%.

נכון לעדכון שהתפרסם בשעה 22:57, זכתה מרצ ל-135,916 קולות.  כדי לעבור את אחוז החסימה, זקוקה מרצ לכ-158 אלף קולות בסך הכול. המשמעות היא שעליה לקבל עוד כ-23,000 קולות מתוך כ-640 אלף קולות שעדיין לא נספרו – רובם הגדול במעטפות כפולות. מדובר על קרוב ל-3.7% מסך כל הקולות שטרם נספרו, שיעור גבוה ממה שקיבלה מרצ בקלפיות הרגילות.

במקרה שמרצ תצליח לעבור את אחוז החסימה – תשתנה מפת המנדטים וגוש נתניהו יאבד מנדטים. אם התפלגות הקולות לא תשתנה באופן משמעותי גם במעטפות הכפולות, עשוי הימין לאבד שניים או שלושה מנדטים. גם המחנה הממלכתי עשוי לאבד מנדט בשלב זה של הספירה.

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לחצו פהניתן לאתר תוצאות לפי קלפיות ולפי ישובים.

לפי תוצאות המדגמים המעודכנים, אפשר להעריך שראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו – שיעמוד בראש ממשלת ימין צרה עם 62 חברי כנסת.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד צפוי לצלצל לבנימין נתניהו עם סיום ספירת הקולות. הוא נערך להעברת שלטון מסודרת.

ח”כ מיקי זוהר דוחה הבוקר את הניסיון לצייר את הממשלה הבאה בראשות הליכוד כקיצונית.

“כל ההפחדות – נהפוך למדינת הלכה, החרבת מערכת המשפט – שקריות ומיותרות. אנחנו לא רוצים לעשות שום דבר קיצוני”, אמר זוהר בראיון לרשת ב’.

הוא הוסיף כי הוא מצפה לקבל תיק בממשלה הבאה. “אחרי שמונה שנים של עשייה פרלמנטרית ואחרי שדורגתי בעשירייה הראשונה, סביר מאוד שאהיה סביב שולחן הממשלה”.

זוהר ציין, כי הליכוד לא יוותר על תיק הביטחון והאוצר.

“אנחנו מחכים לתוצאות סופיות, זה נראה טוב. צריכים שמרצ או בל”ד לא יעברו את אחוז החסימה ונקים ממשלה יציבה שתשרת את כל אזרחי ישראל”.

ח”כ אופיר אקוניס לא פוסל אפשרות שתוקם ממשלה רחבה אחרי שיוודעו התוצאות הסופיות של הבחירות, אך לדבריו היא תתבסס על מפלגות גוש הימין.

“הבסיס בממשלה הבאה, הוא מפלגות המחנה הלאומי שהלכו איתנו כתף אל כתף. מי שהלך איתנו אנחנו הולכים איתו”, אמר אקוניס בראיון ל-103FM.

לדבריו, “הייתה קריאה מאוד חשובה לפיוס ולשינוי בשיח הציבורי על ידי נתניהו, הוא אמר את זה מעל הבמה הלילה. אנחנו לא הצד המחרים, הליכוד לא מחרים אף אחד”.

בשל ההפסד בבחירות, ראש הממשלה יאיר לפיד ביטל את נסיעתו למצרים בשבוע הבא. נשיא המדינה יצחק הרצוג ייסע במקומו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדתיים הם הרוב !!! הגיע זמן ראש ממשלה דתי חרדי
    02/11/2022 13:02
    גגג
  1. הניצחון הוא רק בזכות האיחוד מחדש . הגישור על מחנות דרעי-ישי , גפני- גולדקנופף וסמוטריץ-בן גביר הסתיימו .
    בנסיבות שנוצרו גוש המפלגות הדתיות גדול יותר מהליכוד . הדתיים והחרדים יכולים להתאחד ולקחת בכבוד את תפקיד ראש הממשלה .
    אין חולק כי היחיד המתאים והנכון אך ורק אריה דרעי .
    צא לדרך