מבחיל: פעיל מרצ בנתניה נטל תפילין מדוכן חב”ד וביזה אותם

הפעיל ניגש לדוכן של פעילי חב"ד בנתניה, המציעים למצביעים להניח תפילין - וביזה אותן בצורה מחפירה • גולדקנופף: "זו תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה שיוצאת מגוש השמאל בהובלת איווט ליברמן" • המשטרה: עכבנו לחקירה תושב העיר כבן 61, העיר בחשד לפגיעה ברגשות דת
חיים טוויל
ז' חשון התשפ"ג / 01.11.2022 12:27

פעיל מפלגת מרצ בעיר נתניה ביזה הבוקר (שלישי) תפילין שנטל מדוכן של פעילי חב”ד – וביזה אותן  בצורה מחפירה. 

רוצים לדעת באיזה קלפי אתם מצביעים? כאן תגלו בקלות • כנסו

הנוכחים במקום הזדעזעו עמוקות ממעשה הביזוי והפצירו בו שלא יעשה זאת. לאחר מכן תמהו ושאלו אותו מדוע בחר לעשות את המעשה המשפיל.

יגאל רובין, שהיה עד למעשה המזעזע, סיפר לערוץ 7: “הוא חטף להם את התפילין וראית איפה הוא שם את זה. כשהוא לקח את זה, פחדתי שהוא יזרוק את זה על הרצפה. אם לא הייתה שם שוטרת אני חושב שהקהל היה הורג אותו”.

עם קבלת הדיווח, המשטרה עכבה לחקירה בנתניה תושב העיר בחשד לפגיעה ברגשות דת. “חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה בדבר חשד לעבירת פגיעה ברגשי דת, כאשר גבר כבן 61 תושב נתניה הגיע לדוכן הנחת תפילין בעיר הממוקם סמוך לבית ספר בה קיימת קלפי וביזה אותן. בתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם”, נמסר מהמשטרה.

מטעם מרצ נמסר: מרצ פנתה לוועדת הבחירות בדרישה שתפעיל את מלוא סמכויותיה לחקור את התקרית בנתניה. האיש אינו מוכר לאף אחד אנשי מרצ וככל הנראה מדובר במתחזה שמנסה לפגוע במפלגה. תוגש גם תלונה במשטרה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: “אני מגנה בתוקף את הפגיעה המזעזעת הזאת הבוקר מצד פעיל שמאל נגד קודשי ישראל. הגיע הזמן לומר להם חאלס”.

יו”ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: “אני מזועזע עד עמקי נשמתי מביזוי התפילין הקדושות, על ידי פעיל מרץ בדוכן התפילין של חב”ד בנתניה. זו תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה שיוצאת מגוש השמאל בהובלת איווט ליברמן כנגד הציבור החרדי, בכוחנו היום לשנות את המצב לטובה, ולתת תשובה למסיתים בקלפי.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מאיר פרוש: “השנאה והקיטוב של ממשלת לפיד-עבאס מחלחלת לשטח כשפעיל מפלגת מרצ ניגש לדוכן של חב”ד בנתניה וביזה את התפילין הקדושות בצורה מחרידה. רק יהדות התורה שבראש דאגותיה נושאי הדת, תדאג להחזיר את הכבוד לדת ולמסורת ישראל”.

ח״כ יעקב טסלר: “מזועזע עד עמקי נשמתי מההתנהגות המחפירה של איש מרצ בנתניה שנהג בביזוי וחרפה כלפי התפילין הקדושות בפרהסיה. בושה וחרפה תכסה פנינו, לאן הגענו ועד היכן מגיעה ההסתה הקשה נגד הדת ומסורת ישראל. היום הזה, התשובה להתנכלות המזוויעה הזו היא בקלפי ובכל הכוח”.

ח״כ מיכל רוזין ממרצ כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “שיהיה ברור מעל לכל ספק, אני מגנה את ההתנהגות הנלוזה הזו, המנוגדת לתפישת עולמנו. אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו”.

מחב”ד, המארגנים את דוכני התפילין בסמיכות לקלפיות, מסרו בעקבות התקרית בנתניה: “לשמחתנו, מאז שעות הבוקר אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין. התקרית בנתניה מצערת מאוד, אבל אנחנו מאמינים שהתפילין שייכות לכל אחד ללא קשר לדעתו הפוליטית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערב רב
    01/11/2022 15:00
    הרב מאיר צדק
  1. שלא תזכה להגיע לבחירות הבאות

  2. היות וידוע כבר שמדובר בפעיל ליכוד
    01/11/2022 20:56
    בועז
  3. אולי כדי לשנות את הכותרת